۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۲۷۷۶۳
استاد حوزه علمیه:

روحیه انقلابی سبب حفظ هویت حوزه ها می‌شود

مدیر حوزه علمیه مریانج گفت: اگر حوزه ها روحیه انقلابی خود را از دست بدهد ممکن است به ظاهر ضربه ای به آن ها وارد نیاید ولی از درون تهی خواهند شد و هویت و فلسفه وجودی خود را از دست خواهند داد.
منصوری

حجت الاسلام آیت الله منصوری مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) مریانج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، پیرامون سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران، گفت: دشمنان برای جلوگیری از تحقق اسلام ناب در دنیا و به منظور حفظ منافع خود به ترویج اسلام انحرافی پرداخته اند و انحرافات و تحریف هایی را در اسلام ایجاد کرده اند.

 

وی در ادامه افزود: اگر اسلام ناب تحقق پیدا کند سبب سعادت دنیا و آخرت مسلمانان و شکست و ناکامی دشمنان اسلام خواهد شد، اما در مقابل آن اسلام های انحرافی مانند اسلام ارتجاعی و متعصب و اسلام آمریکایی و التقاطی قرار دارند.

 

حجت الاسلام منصوری تصریح کرد: هدف از ایجاد این شکل از اسلام، به انحراف کشیدن اسلام ناب از مسیر اصلی، ایجاد فاصله بین روحانیت با جامعه و سیاست، ایجاد واپس گرایی، تحجر، چند دستگی و فرقه سازی در بین مسلمانان و در نهایت تحقق اهداف شوم دشمنان است.

 

وی ابراز داشت: دشمن حتی خاکریز مبارزه را به تشیع نیز کشانده و تشیع انگلیسی را به عنوان علم تفرقه و دشمنی برافراشته است، در مقابل چنین انحرافاتی ما باید اسلام را از سرچشمه آن که همان قرآن، سنت رسول اکرم(ص) و ایمه اطهار هستند و به دست متخصصین این امر و از مجرای درست آن دریابیم.

 

مدیر حوزه علمیه مریانج، به تاکید مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن حوزه ها اشاره کرد و گفت: وقتی در کشوری یک انقلاب بر اساس تعالیم دینی پایه گذاری شده است، نهادی مانند حوزه که مرکز ترویج تعالیم دین است، خاستگاه انقلاب و ذاتا انقلابی است.

 

وی افزود: ترجمه دیگر این نظام حکومت دینی است اگر حوزه ها به سمت مصلحت اندیشی های شخصی بروند و از مسیر انقلاب فاصله بگیرند، حکومت دیگر حکومت دینی نخواهد بود و انقلاب و نظام دچار آسیب های جدی خواهند شد.

 

حجت الاسلام منصوری تاکید کرد: اگر حوزه ها و طلاب روحیه انقلابی خود را از دست بدهند، دوباره مانند نمونه هایی که در تاریخ علما به راحتی زیر بار حکومت وقت و یا دشمنان می رفتند، منزوی خواهند شد و این آسیبی جدی برای انقلاب و اهداف آن خواهد بود.

 

وی در پایان گفت: اگر حوزه و روحانیت حالت انفغالی بگیرند و دخالتی در حکومت و سرنوشت انقلاب و جامعه نداشته باشند، ممکن است به ظاهر ضربه ای به آن ها وارد نیاید ولی از درون تهی خواهند شد و هویت و فلسفه وجودی خود را از دست خواهند داد./302/979/ب1

ارسال نظرات