۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۴۲۷۷۶۱
امام جمعه ریگان:

شعار سال بدون وحدت محقق نمی شود

امام جمعه ریگان با بیان اینکه در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکنون کارها عملی نشده است، گفت: اقتصاد مقاومتی با فرهنگ اسلامی آمیخته شده و شعار سال بدون وجود وحدت محقق نمی شود.
امام جمعه ریگان

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی امام جمعه ریگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در چندین سال بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و در طی این سالهای اخیر اقتصاد مقاومتی در حد شعار بوده، بنابراین ایشان دیدند که بحث اقتصاد مقاومتی از اهمیت خاصی در کشور برخوردار است، و در این راستا در زمینه اقتصاد مقاومتی بسیاری از کارها عملی نشده و در حد شعار است و امسال را به سال اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند.

 

وی با بیان اینکه در زمینه اقتصادی تاکنون کارها عملی نشده است، تصریح کرد: در این راستا دولت، مردم و مسؤولان نقش مهمی را باید در اجرای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ایفا کنند تا در سال 95 بتوانیم اقتصاد مقاومتی را در مرحله عمل اجرا کنیم و به آن جامه عمل بپوشانیم.

 

امام جمعه ریگان بیان کرد: اقشار مختلفی در جامعه می توانند در اجرای اقتصاد مقاومتی کوشا باشند و بازار در این راستا می تواند نقش مهمی را ایفا و از ظرفیت های درونی خود استفاده کند تا شاهد عملیاتی شدن طرح اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل باشیم.

 

حجت الاسلام رنجبر ماهانی ادامه داد: مردم باید در بخش اقتصاد مقاومتی الگوی مصرف داشته باشند در مصرف آب، برق و گاز الگو داشته باشند، متاسفانه امروز شاهد اسراف زیادی در خانواده ها در زمینه پوشاک، برگزاری جشن ها و مهمانی های خانوادگی هستیم و می توان با استفاده صحیح و به جا کمک بزرگی به اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: مسؤولان نیز باید اقتصاد مقاومتی را در اولویت قرار دهند و در بعضی جاها شاهدیم کارهایی صورت می گیرد که ارتباط با اقتصاد مقاومتی ندارد و در بعضی ادارات از ظرفیت های درونی و بومی استفاده نمی شود و هزینه های زیادی را متحمل می شوند تا آموزش های تخصصی به افراد داده شود در حالی که در آن منطقه ظرفیت های بومی و متخصص  وجود دارد.

 

امام جمعه ریگان ابراز کرد: بنابراین می طلبد در این راستا مسؤولان ظرفیت های درونی منطقه خود را بسنجند و از نیروهای کارآمد در جهت اجرای طرح اقتصاد مقاومتی استفاده کنند و به فرمایشات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.

 

حجت الاسلام رنجبر ماهانی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی با فرهنگ اسلامی آمیخته شده است، شعار سال و اقدام و عمل بدون وجود وحدت محقق نمی شود و حرکت جامعه اسلامی براساس هدایت و محوریت ولایت فقیه و رهبری است./302/9709/ب1

ارسال نظرات