۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۲۷۷۵۶

ولادت امام عصر یک ولادت ویژه است

حجت الاسلام علی مختارآبادی با بیان اینکه ولادت امام عصر(عج) یک ولادت ویژه است، گفت: همه شیعیان معتقد هستند که ظهور امام زمان (عج) به دست خداوند است و تنها خداوند زمان ظهور را می داند.
امام زمان(ع)

حجت الاسلام علی مختارآبادی کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و به ویژه میلاد امام زمان (عج)، گفت: در رابطه با مسأله موعود امام زمان (عج) اعتقاداتی وجود دارد و همه شیعیان معتقد هستند که ظهور امام زمان (عج) به دست خداوند است و تنها خداوند زمان ظهور را می داند، وعده قیام ظهور داده شده است و این شخص تنها فردی است که قیام می کند، بنابراین ولادت امام عصر(عج) یک ولادت ویژه است.

 

وی خاطر نشان کرد: بعضی از افراد امام حسن عسکری (ع) از وجود فرزند امام خبر نداشتند فقط دیده بودند که یک کودک بر جنازه آقا نماز می خواند؛ از این رو امام زمان (عج) بر پیکر پدر نماز خواند و امامت خود را ثابت کرد.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه جشن امام زمان باید طوری باشد که مورد رضایت خداوند و امام عصر قرار گیرد، اظهار داشت: ما در جشن ولادت نباید دست به گناه بزنیم، کار اشتباهی انجام دهیم؛ همچنین موسیقی هایی که سبب گناه است، ما باید در همه مسائل احتیاط کنیم و افراط و تفریط نکنیم تا بتوانیم جشنی بگیریم که مورد رضایت خداوند و امام عصر (عج) باشد.

 

حجت الاسلام مختارآبادی تصریح کرد: دوران جوانی، دورانی خاص از زندگی است و دارای شور و شعف، احساسات جوانی است که می تواند مورد توجه خداوند یکتا قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: گشاده دستی یک جوان بهتر از یک پیر بخیل است؛ بنابراین یک جوان باید به فکر دیگران باشد و مشکلات آن ها را حل کند و با وضعیت روحی و جسمی فوق العاده خود می تواند کاری برای مظلومان انجام دهد و دست نیازمندی را بگیرد.

 

این کارشناس مذهبی در پایان گفت: سوال هایی که در عالم برزخ از انسان می شود مربوط به دوران جوانی است، بنابراین در دوران جوانی انسان باید عبادت خود را انجام دهد و گناه نکند و به فکر خداوند باشد./302/972/ب1

ارسال نظرات