۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۴۲۷۷۴۵
مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

۱۰ پروژه بسیج سازندگی خراسان جنوبی به مناسبت سوم خرداد افتتاح می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های سوم خرداد، گفت: ۱۰ پروژه بسیج سازندگی به مناسبت سوم خرداد افتتاح می‌شود.
3 خرداد

به گزارش خبرگزاری رسا، سرهنگ علی قاسمی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت تشریح برنامه‌های سوم خرداد ماه برگزار شد اظهار داشت: سوم خرداد سالگرد عملیات غرورآفرین فتح خرمشهر و عملیات بزرگ بیت‌المقدس است که در 3 مرحله اجرا شده و 28 روز طول کشید.

 

وی با اشاره به عملیات فتح خرمشهر افزود: این عملیات سرنوشت‌سازی بود و آخرین عملیاتی بود که در آن سرزمین‌های وسیع خود را از دشمن پس گرفتیم مانند شهر هویزه و خرمشهر از کنترلی که عراق بر این شهر‌ها داشت خلاص شدند.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: فتح خرمشهر بعد از عملیات فتح‌المبین بزرگ‌ترین عملیات بود و بازتاب جهانی خوبی داشت.

 

قاسمی تصریح کرد: با همت رزمندگان و تلاش خستگی‌ناپذیر آنان در سومین مرحله از شمال خرمشهر وارد شهر شدند و بیش از 19 هزار اسیر را در خرمشهر گرفتند و قریب بر 16 هزار نفر از نیروهای عراقی کشته شدند و خرمشهر قهرمان به ایران بازگشت و خونین شهر خرمشهر شد.

 

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال به نام "ما آماده‌ایم" توسط مقام معظم رهبری در بحث نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: این پیروزی بزرگ را هر ساله جشن می‌گیریم و این یک روز دینی برای ملت ایران است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 400 برنامه به مناسبت سالگرد فتح خرمشهر در سراسر استان اجرا می‌شود یادآور شد: گلباران مزار شهدا، بازدید و دیدار از خانواده‌های شهدا در همه شهرهای استان، ویژه برنامه بانگ مقاومت و پیروزی و برگزاری مراسم فتح خرمشهر در آموزش 04 امام رضا از برنامه‌های این هفته است.

 

قاسمی اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی و جشن در پارک‌ها، برگزاری شب شعر و خاطره در مساجد و خوابگاه‌ها هماش پیاده روی خانوادگی در استان، جشنواره بومی محلی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، مراسم شکرگذاری در تمام مساجد ادارات، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در میادین، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب و تجلیل از تعدادی از رزمندگان از دیگر برنامه‌های سالگرد فتح خرمشهر بود.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از هزار رزمنده از خراسان جنوبی در عملیات بیت المقدس شرکت داشتند افزود: در این همایش تجلیل از رزمندگان فتح خرمشهر برگزار می‌شود و از تعدادی از این رزمندگان تجلیل می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها طرح‌های بسیج سازندگی است که 10 پروژه در استان در زمینه‌های احیای قنات و افتتاح خانه عالم در تعدادی از روستاهای استان انجام می‌شود./102/927/ب1

ارسال نظرات