۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۲۷۷۳۱

نظر آیت الله سبحانی درباره طبابت چشم بسته از روی متن کتب تاریخی

حضرت آیت الله جعفر سبحانی طبابت چشم بسته از روی متن کتب تاریخی را غیر شرعی توصیف کرد و ابراز داشت: طب سنتی هدیه خدایی است که ایران اسلامی از آن منتفع است.
آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار محمود خدا دوست مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت با گرامیداشت میلاد امام زمان (عج) گفت: امام زمان پرچم گسترش عدالت را بر دوش خواهد گرفت و جهان را از ظلم نجات خواهد داد.

وی تقسیم کار را یکی از رازهای موفقیت دانست و افزود: هر کس بخواهد در هر کاری ورود کند مایه پیشرفت نخواهد بود؛ نظم یعنی هر فردی طبق تخصص و آگاهی خود کار انجام دهد؛ امام صادق (ع) می‌فرمایند انسانی که از شرایط حاکم بر جهان آگاه باشد مورد هجوم شبهات قرار نمی‌گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه جهان روز به روز در امور گوناگون همانند طبابت پیشرفت می‌کند اظهار داشت: در عین حالی که باید از اندوخته‌های بزرگان استفاده کرد از علم روز نیز باید بهره گرفت؛ باید از دانش دیگران استفاده کنیم.

وی ادامه داد: طب سنتی پدیده‌ای است که خداوند به بشر عطا کرده که ایران اسلامی در آن سهم دارد؛ اگر صرفاً بخواهیم کتاب ادعیه و کتاب‌های ادعیه و کتاب‌های گذشتگان را جلوی خود بگذاریم و طبابت کنیم شرعی نیست؛ افراد باید دوره ببینند و از شرایط و موانع آگاه باشند تا بتوانند درمان کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه روایاتی که درباره طب وجود دارد به دو قسم است ابراز داشت: برخی از این روایات حکم مطلق نسبت به همه افراد دارد و شامل همه آن‌ها می‌شود؛ برخی دیگر از فرمایشات اهل بیت نیز مربوط به محیطی خاص است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: کسانی که علاقمند به طبابت روایی هستند باید با مسؤولان امر دست به دست هم دهند و متحد پیش روند زیرا که تک روی آثار و عاقبت خوبی ندارد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات