۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۴۲۷۶۹۹
رییس مجلس وحدت مسلمین پاکستان:

اعتصاب و تحصن تا زمان تحقق خواسته ها ادامه می یابد

رییس مجلس وحدت مسلمین پاکستان اعلام کرد: تا زمانی که خواسته های هفت گانه این حزب محقق نشود، دست از اعتصاب و تحصن برنخواهد داشت.
حجج الاسلام   راجه ناصر عباس جعفری و  سید حسن ظفر نقوی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام راجه ناصر عباس جعفری رییس مجلس وحدت مسلمین پاکستان که از روز شنبه هفته جاری در اسلام آباد علیه کشتار شیعیان در این کشور دست به اعتصاب غذا و تحصن زده است، اعلام کرده تا زمانی که خواسته های هفت گانه این حزب محقق نشود، دست از اعتصاب و تحصن برنخواهد داشت.
 

اعتصاب و تحصن رهبر حزب مجلس وحدت مسلمین و تعدادی از همراهان وی در خیمه ای در مقابل باشگاه خبرنگاران شهر اسلام آباد برای پنجمین روز متوالی ادامه دارد و گرمای شدید 42 درجه در اسلام آباد هم باعث متوقف شدن این حرکت اعتراضی نشده ست.
 

برخی منابع خبر دادند که حال جسمی علامه جعفری به دلیل اعتصاب غذا مساعد نیست و پزشک معالج وی نیز این امر را تایید کرد.
 

این اعتصاب که وارد پنجمین روز شده است، به خاطر کشتار اخیر شیعیان در منطقه دیره اسماعیل خان و پاراچنار و کراچی برگزار می‌شود.
 

به گزارش سایت شیعه نیوز پاکستان، همچنین تعدادی از معترضان به کشتار شیعیان در پاکستان، دو روز پیش مقابل سفارت این کشور در لندن در ابراز همدردی با جامعه شیعیان پاکستان و حمایت از اقدام راجا ناصر عباس تجمع کردند.

درگیری روز چهارشنبه هفته گذشته میان شیعیان معترض در شهر پاراچنار پاکستان و نیروهای امنیتی این منطقه به کشته شدن چهار نفر از افراد معترض انجامید.
 

شیعیان پاکستان که بیشتر از سوی گروه های تروریستی مورد حملات هدفمند قرار می گیرند، این بار در جریان تیراندازی نیروهای امنیتی این کشور در پاراچنار کشته شدند.
 

یکی از شاهدان عینی که خواست نامش ذکر نشود، روز پنجشنبه گفت: این درگیری که به خاطر ممانعت نیروهای امنیتی از ورود علمای دینی شیعه به این منطقه برای شرکت در اعیاد شعبانیه رخ داد، به خشونت کشیده شد و دست کم چهار نفر از افراد معترض به دست نیروهای امنیتی کشته شدند.
 

این شاهد عینی گفت که در جریان تیراندازی نیروهای پاکستان به شیعیان معترض، حدود 10 نفر نیز مجروح شدند.
 

وی افزود: ده ها نفر از افراد معترض نیز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.
 

شهر پاراچنار از جمله مناطق شیعه نشین پاکستان و مرکز منطقه ای به نام 'خرم ایجنسی' از جمله مناطق مرزی شمال غرب پاکستان است.
 

اخبار این اعتصاب در سراسر پاکستان پیچیده و در بعضی از مناطق ایالت‌های سند در جنوب و بلتستان درشمال این کشور هم مردم در تحصن‌های جداگانه به این حرکت پیوسته‌اند. تا کنون دولت در این خصوص سکوت کرده و اظهار نظر نکرده است.
 

خواسته های متحصنین حزب مجلس وحدت مسلمین و دیگر تحصن کنندگان در اعتراش به کشتار شیعیان، به شرح زیر اعلام شده است:
 

1- اقدام مناسب برای جلوگیری از کشتار شیعیان پاکستان در نقاط مختلف کشور.
 

2- ارجاع پرونده تمام کشتارهای شیعیان مانند سانحه شکار پور ، جیکب آباد ... ، به داد گاه نظامی.
 

3- برداشتن محدودیت های مجالس عزاداری شیعیان در ایالت پنجاب.
 

4- ممنوعیت فعالیت گروهای تکفیری جدید.
 

5- اقدامات موثر دولت ایالت خیبر پختونخوا علیه کشتار اخیر شیعیان.
 

6- تشکیل کمیته تحقیقاتی برای کشتار اخیر شیعیان پاراچنار بدست نیروی انتظامی.
 

7- توقف تصاحب اراضی شیعیان گلگت و بلتستان از سوی دولت./988/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات