۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۴۲۷۶۹۲
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:

استفاده از منابع طبیعی و ذخایر زیرزمینی در استان فارس باید ساماندهی شود

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: استفاده نادرست از منابع طبیعی و ذخایر زیرزمینی از مهمترین مشکلات امروز کشور است که باید هرچه سریعتر ساماندهی شود.
آیت الله اسدالله ایمانی

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله اسدالله ایمانی در دیدار با مسئولان نمایندگی‌های مقام معظم رهبری در منابع طبیعی کشور با بیان اینکه بهره‌برداری انسان ها از منابع طبیعی حساب شده نیست، اظهار داشت: این امر سبب بروز مشکلاتی از جمله فرونشست زمین و خشکسالی در اغلب استان ها شده است.

 

وی با بیان اینکه استفاده نادرست از منابع طبیعی و ذخایر زیرزمینی از مهمترین مشکلات امروز کشور است که باید هرچه سریعتر ساماندهی شود، گفت: برداشت بدون برنامه از ذخایر نفتی و مناطع طبیعی این ذخایر را به نابودی برده در حالی که هیچ جایگزینی هم برای آنها وجود ندارد.

 

آیت الله ایمانی با بیان اینکه منابع طبیعی و جنگل ثروت کشور به حساب می‌آیند، افزود: باید این سرمایه های ارزشمند را برای استفاده نسل آینده حفظ کرد.

 

وی با اشاره به اینکه گیاهان دارویی از جمله مواد بسیار مهم در مسیر استفاده درست از منابع طبیعی است، گفت: استان فارس و دیگر استان‌های کشور ظرفیت بسیار بزرگی در بحث استفاده از گیاهان دارویی دارند که باید با برنامه ریزی مناسب به فکر ارزش افزوده آن بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی طباطبایی‌نژاد،  مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در این دیدار افزود: اولویت اصلی ما در بحث حفظ منابع طبیعی و ملی، فرهنگ‌سازی در بین مردم است تا از این طریق مردم خودشان نسبت به حفظ این منابع حساسیت نشان دهند و در حفظ آنها کوشا باشند.

 

طباطبایی‌نژاد افزود: مجلس شورای اسلامی در سال 1387 قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن به مردم فرصت داده شد که در صورت داشتن سند در حوزه اراضی ملی تقاضای خود را اعلام کنند تا پس از بررسی زمین به آنها واگذار شود.

 

وی با اشاره به تأکید قانون مبنی بر لزوم بازگردادن زمین‌های دارای سند به مالکان آنها گفت: امروز چنانچه افرادی اسنادی مربوط به قبل از سال 1341 در اختیار دارند به دادگاه مراجعه کنند و در صورت اثبات مالکیت آنها سند به نامشان صادر می‌شود./919/102/ب2

ارسال نظرات