۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۲۷۶۸۵
آيت الله نمازي:

توطئه استكبار جهاني كاهش جمعيت مسلمانان در جهان است

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به نامگذاري 30 ارديبهشت به عنوان روز ملي جمعيت در ايران، گفت: يكي از توطئه ها، تهديدها و سياست هاي استكبار كاهش آمار جمعيت مسلمانان در سطح جهان است.
آيت الله عبدالنبي در ديدار با خواهران مبلغه كاشان آيت الله عبدالنبي نمازي در ديدار با خواهران مبلغه كاشان

به گزارش خبرنگارخبرگزاري رسا دركاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي چهارشنبه شب، در ديدار با خواهران مبلغه شهرستان كاشان، گفت: قبل از انقلاب حوزه از وجود خواهران خالي بود و در ذهن هيچكس خطور نمي كرد حوزه هاي خواهران نيز يك روز مانند حوزه هاي برادران تأسيس شود.

 

وي افزود: شهيد بهشتي و شهيد قدوسي در سال 45  مؤسس حوزه خواهران در قم بودند و خيلي محروم و مظلوم و در حاشيه بودند و افكار عمومي حوزه و علما نيز از تأسيس حوزه خواهران استقبال نمي كردند اما با اخلاصي كه شهيد بهشتي و شهيد قدوسي داشتند مشكلات، سختي ها، محروميت ها و محدوديت ها را تحمل كردند و امروز ما در سراسر كشور شاهد آثار آن مظلوميت ها هستيم.

 

آيت الله نمازي گفت: با تأسيس حوزه هاي علميه خواهران امروز هزاران خواهر طلبه، مبلغه و محدثه در سطح كشور در حال تدريس هستند و اين خلاء روز به روز در حال كمتر شدن و رسيدن به جايگاه خودش است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: امروز ما در جهاني قرار داريم كه از همه جوانب مورد محاصره قرار گرفته و شرايط اسلام، شرايط بسيار حساس و دشواري است و با دشمنان يك جنگ فكري، اعتقادي، اخلاقي، سياسي داريم.

 

به گفته وي، يكي از مباحث مهم بين جبهه توحيد با جبهه استكبار، بحث و جايگاه خانواده است، جايگاه زن در نظام اسلامي و جامعه و جايگاه خانواده و حقوق متقابل زن و شوهر نسبت به يكديگر است.

 

آيت الله نمازي گفت: استكبار جهاني با تبليغات انبوهي كه در جهان داشته است، همه كشورهاي اسلامي را دچار هرج و مرج فكري و اخلاقي كرده و بنيان خانواده ها را متزلزل كرده اند.

 

وي با اشاره به اينكه اگر در آيات قرآن تأمل كنيم چرا خداوند انسان را مذكر و مونث آفريد، داراي فلسفه و هدفي بوده است، گفت: امام صادق (ع) در بحث توحيد به شاگرد خودش مفضّل مي فرمايد، خداوند مي توانست همه انسان ها را مرد و يا زن خلق كند اما فلسفه و حكمت زوجيت بقاي نسل بشر و تكثيبر نسل انسان است.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به نامگذاري 30 ارديبهشت به عنوان روز ملي جمعيت در ايران گفت: يكي از توطئه ها و تهديدها و سياست هاي استكبار كاهش آمار جمعيت مسلمانان در سطح جهان است از اين رو صهيونيست ها براي پيشگيري از جمعيت مسلمانان دركشورهاي آفريقائي براي درمان بيماران قرص هاي نازايي و داروهاي مانع توليد نسل را بيماران تجويز مي كنند.

 

كشتار مسلمانان در منطقه توطئه استكبارجهاني با هدف نابودي اسلام است

آيت الله نمازي از جنگ و كشتار مسلمانان  به عنوان دومين راه كاهش آمار جمعيت مسلمانان توسط استكبار جهاني نام برد و گفت:  كشتاري كه امروز در افغانستان، عراق، فلسطين، سوريه،يمن و بحرين شاهد آن هستيد بيانگر توطئه اي كاملا حساب شده و كارشناسي شده و فني در راستاي تحقق يك هدف كه نابودي نسل اسلام است برنامه ريزي و طراحي كرده اند.

 

وي افزود: خواهران فاضله در مجالس مذهبي بانوان بايد افكار خانواده ها را از طرح و توطئه هاي دشمنان اسلام بر عليه مسلمان آگاه و روشنگري كنند، چرا كه دشمن آنقدر برعليه جايگاه زن در اسلام تبليغ كرده است كه برخي از مسؤولين و مديران و مردم نيز باوركرده اند شأن و شخصيت زن در اين است كه درخارج از محيط خانواده اشتغال داشته باشد.

 

نماينده ولي فقيه دركاشان گفت: اشتغال بانوان در بيرون از محيط خانواده يكي از مباحثي كه امروز دامنگير كشورهاي اسلامي شده است و ما نيز متأسفانه در اين دام گرفتار شده ايم، از اين رو اشتغال بانوان در محيط خارج از خانه براي جايگاه زن يك خطر جدي محسوب مي شود.

 

آيت الله نمازي گفت: فضيلت و منزلت زن در تربيت انسان است و مقام زن در اين است كه زن مربي مرد است و تمام شخصيت هاي برجسته تاريخ بشريت، پرورش يافته دامان زن است،از اين رو زن مربي مرد است و امام خميني(ره) نيز در تعبيرتاريخي خود فرمود، مرد از دامان زن به معراج مي رود.

 

به گفته وي، مادران اكثرا شهدا خانه دار بودند اما امروز تعداد زيادي از بانوان در جامعه اسلامي به عنوان كارمند در خارج از خانه فعاليت دارند و مسؤولين و نظام نيز در اين مشگل گرفتار شدند.

 

صهيونيست جهاني به دنبال قيچي كردن نسل مسلمانان انقلابي در ايران است

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به دستورالعمل افزايش جمعيت دركشور گفت: نسل ايران در حال پير شدن است و در صورت عدم توليد نسل جامعه ايراني با مشكل نسل جوان روبرو مي شود، از اين رو صهيونيست جهاني به دنبال قيچي كردن نسل مسلمانان انقلابي در ايران است.

 

به گفته وي، اسلام تأكيد بر امر ازدواج و تكثير كانون خانواده دارد و خداوند نيز در قرآن مي فرمايد، يكي از نشانه هاي توحيد، قدرت، حكمت و علم ذات اقدس ربوبي اين است كه  انسان را از جنس خودش برايش همسر آفريد.

 

آيت الله نمازي يادآور شد: فلسفه خلقت مذكر و مؤنث براي اين است كه كانون خانواده تأسيس شود و محيط خانواده مركز سكون و آرامش باشد، از اين رو خداوند بين مرد و زن جاذبه اي گذاشته است كه اگر اين جاذبه نبود هيچكس حاضر نمي شد زير بار سختي هاي زندگي و مشكلات اقتصادي خانواده برود اما خداوند شگردي را به كار برده است كه زن و مرد با اشتها ازدواج مي‌كنند و اين فلسفه آفرينش است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه مسأله تشكيل خانواده امروز با تنش روبرو شده است گفت: به دليل مشكلات مصنوعي كه ناخودآگاه در امر ازدواج درست شده است دختران و پسران جوان به راحتي نمي توانند ازدواج كنند و كانون خانواده تشكيل بدهند.

 

كاهش ازدواج معلول سياست هاي نادرست و تأثير پذيري جامعه ايران از فرهنگ غرب است

آيت الله نمازي كاهش ازدواج درجامعه را معلول سياست هاي نادرستي دانست كه جامعه ايران متأثر از فرهنگ غرب سبب شد تا تعدادي زيادي خانم ها در مشاغل بيرون از محيط خانواده به كار گرفته شدند و تعداد زيادي از جوان ها بيكار شدند و محيط خانواده نيز به دليل شاغل بودن مادر فلج شد.

 

وي افزود: مسائل مربوط به خانواده، اشتغال بانوان و مشكلات ناشي از اشتغال بانوان در خارج از محيط خانواده، مهريه هاي سنگين و ازدواج هاي آسان كه رهبر معظم انقلاب نيز مكرر به آن تأكيد دارد را بانوان مبلغه بايد در مجالس خود براي بانوان تشريح كنند.

 

عضو مجلس خبرگان گفت: بانوان مبلغه بايد با استفاده از آيات و روايات مسائل مربوط به خانواده و حق مرد نسبت به زن و حق زن نسبت به زن، وظايف مشترك خانواده، مرد و زن نمونه، بهترين مرد و زن و بدترين زن و مرد از نگاه اسلام را براي بانوان بيان كنند و آنها را نسبت به وظايف و حقوق خود آگاه كنند.

 

آيت الله نمازي افزايش آمار طلاق در جامعه را مخرب سلامت و امنيت خانواده و جامعه دانست و گفت: جوانان زيادي به دليل نابسماني‌هاي درجامعه، گرفتار معضلات و آسيب هاي اجتماعي مي شوند.

 

دولت براي خانم هاي خانه دار حقوق ماهيانه در نظر بگيرد

وي از نمايندگان مجلس خواست قانوني در مجلس تصويب كنند كه دولت براي خانم هاي خانه دار حقوق ماهيانه در نظر بگيرد، چرا كه حضور بانوان در محيط خانواده سبب گرم شدن كانون خانواده و استحكام و سلامت خانواده است.

 

به گفته وي، مديريت خانواده، يك هنر و تخصص و علم است، از اين رو برخي تصور مي كنند خانم هاي خانه دار نقشي در اداره خانواده ندارند در حاليكه يك خانم خانه دار داراي تخصص هاي مهندسي خانواده، تغذيه و مديريت خانواده است.

 

نماينده ولي فقيه دركاشان شرح وظايف آقايان و بانوان را يكي از مسائل مهم عنوان كرد و گفت: يكي از كارهايي كه در جمهوري اسلامي بايد به آن توجه شود معرفي مردهاي نمونه و زنان نمونه است تا از اين راه ويژگي ها و خصوصيات مردان و زنان نمونه براي جامعه بيان و تبليغ شود./1307/201/ب2

ارسال نظرات