۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۴۲۷۶۸۳
کارشناس امور خانواده:

مقصر اکثر جدایی ها در زندگی های مشترک مردان هستند

کارشناس امور خانواده در بیان علت اصلی اختلافات و جدایی ها در زندگی زناشویی، گفت: در طی سال ها مشاوره در امور خانواده دریافته ام که علت اکثر جدایی ها، مردان هستند.
واعظ موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی، کارشناس امور خانواده عصر امروز در افتتاحیه بیست و هشتمین کاروان نوزدهمین مراسم ازدواج دانشجویی که در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد، ابراز کرد: اشتباه نسل سوم این است که زندگی را فقط شیرین می خواهند در صورتی که زندگی مجموع کامها و ناکامی ها است.

 

وی در ادامه افزود: همیشه نباید منتظر باشیم همسرمان را خوشحال ببینیم، منتظر غم، ناراحتی و بداخلاقی او نیز باید باشیم؛ موقع ناراحتی او وقت دلبری ماست، «الهی بمیرم که تو غمگینی» با گفتن این جمله از او دلبری کرده و او را آرام و شاد کنید.

 

حجت الاسلام واعظ موسوی علت طلاق در نسل سوم را تشریح کرد: نسل جوان نمی دانند باید با هم چگونه حرف بزنند و فرصت ها را از دست می دهند؛ زن و شوهر بایستی بد را خوب جواب دهند، مادر شوهر بداخلاقی کرد زن باید به خوبی جواب دهد.

 

کارشناس امور خانواده یکی از صفات زنان بهشتی را شیرین زبانی عنوان کرد و گفت: زبانتان را شیرین کنید تا مشکلات زندگیتان کم شود.

 

وی پیشنهادات امام صادق (ع) جهت زندگی خوب را بیان کرد: نخستین پیشنهاد این است که «مرد با خانمش موافقت کند مگر با آن چه که خدا نهی کرده، موافقت کنید تا موافقت شما جلب شود»؛ مدام نه گفتن مرد به زن از ابهت مرد می کاهد و نتیجه معکوس دارد.

 

حجت الاسلام واعظ موسوی با تأکید بر این که پس از سالها مشاوره به این رسیده ام که بیشتر جداییها تقصیر مردان است تصریح کرد: مرد باید قوام داشته باشد یعنی متعادل و نه دمدمی مزاج و دهن بین رفتار کند.

 

کارشناس امور دینی به دومین راه جهت زندگی خوب پرداخت و ابراز کرد: مردان با خانم خود خوش اخلاق باشند؛ راه کسب خوش اخلاقی، تحمل بالاست و راه افزایش تحمل، کم توقعی؛ نبایستی از خانم یا شوهر یا اطرافیان توقع داشت، زیرا توقع از غیر خدا، شرک است.

 

وی دلبری مرد از زن را نکته دیگری از فرمایش امام صادق (ع) خواند و گفت: دلبری مرد از زن به دو صورت است یکی این که همه چیز مرد نیکو باشد، راه رفتن، خوابیدن و حرف زدن وی؛ مردی که به خودش نرسد عفت خانمش حفظ نمی شود دوم این که مرد دست همسرش را باز گذاشته و خساست نکند.

 

حجت الاسلام واعظ موسوی پیشنهادات امام صادق(ع) جهت زندگی خوب برای بانوان را تبیین کرد: خانم باید خودش را از هر ناشایستی نظیر خندیدن با نامحرم حفظ کند؛ زن با خود کنترلی می تواند اطمینان همسر را کسب و با کسب اطمینان می تواند اعتماد همسرش را جلب کند؛ اعتماد مطالبه ای نیست، اعتماد را با کسب اطمینان از همسرتان جلب کنید.

 

کارشناس امور خانواده به دومین راه جهت رسیدن به زندگی خوب را تشریح کرد: خانم ها حریم همسرشان را با چهار جمله «چشم چشم»، «من به تو افتخار می کنم»، «اجازه گرفتن از همسر برای مثال برای رفتن به مادرشان» و «هر چی شما بگید» حفظ کنند؛ عدم مسؤلیت پذیری و نامهربان بودن مرد و تحقیر شدن زن به خاطر چشم نگفتن زن است.

 

وی در ادامه اضافه کرد: دلبری زن از شوهر(اظهار عشق به همسر) باعث شیرینی زندگی خواهد شد، زن باید فتانه باشد و به همسرش اظهار عشق کرده و او را اسیر خود کند.

 

حجت الاسلام واعظ موسوی در پایان به سخنی از شهید مطهری اشاره و تصریح کرد: غریزه زن جلوه و ناز است و غریزه مرد طلب و نیاز، زنی که رفتار مردانه دارد برای همسرش جذابیتی ندارد و مردی که مسؤولیت پذیر نیست همسرش مجبور می شود که تغییر رفتار داده و رفتاری مردانه داشته باشد./861/202/ب2

 

ارسال نظرات