۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۲۷۶۷۰
مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی: 

مساجد کانون فعالیت های فرهنگی و سیاسی هستند

محمدپور با تأکید بر ارتقای سطح کیفی فعالیت های مسجدی، گفت: مساجد کانون فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به شمار می روند.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار مسؤول و کارکنان دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، با اشاره به افزایش کمی تعداد کانون های مساجد، اظهار داشت: توجه به ارتقای کیفی فعالیت های مساجدی بایستی در اولویت قرار گیرد.


وی با بیان این‌که مساجد کانون فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به شمار می روند، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم حوزه فرهنگ بارور شود و توسعه فرهنگی و توسعه همه جانبه اتفاق بیفتد لازمه اش حضور انسان های وارسته و نخبگان در رأس تصمیم گیری و برنامه ریزی فرهنگی است.


محمدپور با انتقاد از نگرش سیاسی به فعالیت های فرهنگی و هنری با تأکید بر این نکته که نگاه سیاسی به حوزه فرهنگ، سطحی و روزمره است، گفت: مساجد به عنوان پایگاه های فرهنگی، اجتماعی و دینی یک فرصت بزرگ برای متولیان فرهنگی جامعه هستند تا بتوانند بسیاری از آداب و سبک زندگی اسلامی را نهادینه کنند.


وی با بیان این‌که هر مسجد باید دارای یک کانون فرهنگی هنری باشد، گفت: افزایش کمی کانون های مساجد در درجه بعدی اهمیت قرار دارد اما مهم کیفی سازی فعالیت های این کانون ها در مساجد است، در این صورت کانون های مساجد مرکز ثقل معارف اسلامی و قرآنی خواهند بود.


همچنین محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی با ارائه گزارشی از فعالیت های این دبیرخانه استانی، اظهار داشت: راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در 25 درصد مساجد استان ضرورت دارد که سال گذشته توانستیم حدود 300 کانون در مساجد استان راه اندازی کنیم.


بنابر این گزارش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان نیز با تأکید بر این‎‌که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رسالت خطیر همه مسؤولان نظام است، اظهار داشت: در حوزه فرهنگ و هنر ارزشی و به ویژه دفاع مقدس، همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد.


وی دوران دفاع مقدس را جلوه‌گاه اخلاق، فضایل و ارزش ‎های الهی و پرشکوه ترین چشمه معارف الهی دانست و گفت: فرهنگ اسلامی و ایرانی منهای عناصر نوع دوستی، فداکاری و ایثار و شهادت کالبدی بدون روح است و باید بستر را به گونه‌ا‌ی فراهم کرد که اهالی فرهنگ و هنر بتوانند در زمینه تولید آثار فاخر با محوریت دفاع مقدس دست به فعالیت بزنند./935/202/ب2

ارسال نظرات