۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۲۷۶۳۹
آیت الله موسوی جزایری:

آموزش، رونق دهنده بخش خصوصی است

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که آموزش، کارگران ساده آنها را به خودکفایی و گرایش به شغل های شخصی خواهد کشاند، گفت: آموزش، راه اندازی و رونق بخش خصوصی را به همراه خواهد داشت.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، در دیدار با مسؤولان و مدیران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان که بعد از ظهر امروز در بیت ایشان برگزار شد، با تشکر از گزارش های گویا و مفصل ارائه شده اظهارداشت: مدیریت محترم و سایر همکاران هر کدام بخش مهمی را متصدی و به اندازه تلاش خود فعالیت هایی انجام داده اند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به آیه «هو الذی انشأکم من الارض و استعمرکم فیها» و این که خداوند مالک همه چیز است و نخست باید شکرگذار او باشیم، ابراز داشت: نباید به خاطر آباد کردن سرزمینی خدا را فراموش کرد چون او به وجود آورنده همه است.

 

آیت الله موسوی جزایری در ادامه با بیان این که خداوند، انسان ها را آبادگر زمین قرار داده است، اظهارداشت: عبارت «و استعمرکم فیها» نشان دهنده این امر است پس نعمت الهی را شکر به جا آورده و این فعالیت های صورت گرفته نتیجه تلاش و فعالیت های شما عزیزان است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خداوند زمین ها را در اختیار قرار داده و با راهنمایی خود انسان ها را به بهره برداری از آنها سوق داده است، تصریح کرد: یقینا آنانی که فعالیت کنند به نتیجه خواهند رسید.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان با تشکر از زحمات و تلاش های مسؤولان و مدیران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به حق بزرگ آنها بر استان و مردم آن اشاره و افزود: تعداد بالغ بر 17 هزار شاغل در این بخش قابل توجه است که اگر هر خانواده تحت تکفل آنها را 5 نفر حساب کنیم، رقم بی شماری خواهد شد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان وجود این تعداد شاغل در این بخش را برای استان مهم برشمرد و ادامه داد: از تلاش های فراوان مدیران و مسؤولان شرکت در آباد کردن زمین های شور استان و بهره وری از آنها کمال تشکر را دارم.

 

امام جمعه اهواز تصریح کرد: این زمین ها سابقه چندین قرن شوره زاری را داشتند و حتی ابن بطوطه جهانگرد معروف در سفر به خوزستان از زمین های فراوان شور و بی حاصلخیز منطقه اظهار تأسف کرد اما عزیزان و متخصصان شرکت توسعه نیشکر با زحمات فروان، آنها را تبدیل به مزارع سرسبز و زیبا کردند.

 

این مقام مسؤول عدالت محور بودن در مناطق محروم و زحمات کشیده شده در این باره را از ویژگی های دیگر مدیران و مسؤولان شرکت توسعه نیشکر برشمرد و افزود: گرایش به استخدام نیروی بومی نشان دهنده روح عدالت پروری و محرومیت زدایی است که ان شاء الله این اقدامات اشتغال زایی برای مردم محروم را به همراه خواهد داشت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از تلاش های صورت گرفته برای افزایش تولید اظهار داشت: افزایش رشد تولید خوشحال کننده و دلگرم کننده است که رشد 16% نسبت به سال گذشته حاصل شده است.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان اهتمام و عنایت ویژه صورت گرفته به پژوهش در این مرکز و صرف هزینه 27 میلیارد تومان برای آن ابرازداشت: هزینه کردن این مقدار نشان دهنده توجه در استفاده و گرایش به علم و تکنولوژی روز است.

 

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: امیدواریم مجموعه آموزشی برای تعلیم کارگران ساده در صنایع گوناگون راه اندازی شود تا شاهد ارتقاء علمی و آموزشی آنها در زمینه فعالیت تخصصی خود باشند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: واحدهای فنی و حرفه ای در برابر نیازهای استان ناتوان هستند و خوب است که مسؤولان و مدیران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان در صورت امکان و صلاحدید به آموزش کارگران ساده در زمینه های مختلف بپردازند.

 

امام جمعه اهواز با اشاره به این که آموزش کارگران ساده آنها را به خودکفایی و گرایش به شغل های شخصی خواهد کشاند، تصریح کرد: آموزش کارگران ساده راه اندازی و رونق بخش خصوصی را به همراه خواهد داشت و امیدواریم که این عزیزان با آگاهی  و علم آموزی وارد بخش خصوصی شده تا در ادامه راه با مشکل مواجه نشوند.

 

این مقام مسؤول در ادامه توجیه جوانان در زمینه کار را ضروری دانست و گفت: از جمله عوامل بیکاری نداشتن لیاقت کاری که همانا بی تجربگی، بی تخصصی و ناآگاهی است، و در صورت داشتن تخصص و تجربه به هیچ وجه شاهد افراد بیکار نخواهیم بود که این اقدام مرهون آموزش در زمینه های مختلف است.

 

آیت الله موسوی جزایری با ابراز امیدواری از این که آموزش جوانان در کاستن بیکاران استان کمک بزرگی است از زحمات و تلاش های فرهنگی صورت گرفته در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تشکر و قدردانی کرد.

 

گفتنی است، مسؤولان و مدیران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان پیش از سخنرانی آیت الله موسوی جزایری با ابراز خوشحالی از این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این بخش پرداختند./9456/202/ب3

ارسال نظرات