۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۴۲۷۶۳۰
موسسه معارف اندونزی اعلام کرد؛

بسیاری از شهرهای اندونزی قوانین اسلام را اجرا نمی‎کنند

موسسه معارف اندونزی با انتشار گزارشی اعلام کرد که بسیاری از شهرهای این کشور که پرجمعیت ترین کشور اسلامی نیز به شمار می رود قوانین اسلامی را در عمل اجرایی نکرده اند.
کشور اندونزی بر روی نقشه

به گزارش خبرگزاری رسا، موسسه معارف اندونزی با انتشار گزارشی اعلام کرد که بسیاری از شهرهای این کشور که پرجمعیت ترین کشور اسلامی نیز به شمار می رود قوانین اسلامی را در عمل اجرایی نکرده اند.

 

موسسه معارف اندونزی با بررسی قوانین محلی، اسناد موسسات دولتی و همچنین مصاحبه با چهره های شناخته شده محلی به بررسی این موضوع پرداخت که آیا شهرهای این کشور قوانین اسلامی را در حکمرانی خود عملیاتی می کنند یا خیر. شاخص های استفاده شده در این بررسی اصول اسلامی ذکر شده در قرآن و احادیث عنوان شده است.

 

با بررسی شهرهای مختلف اندونزی شهرهایی مانند باندونگ این کشور از 100 نمره موفق به کسب 80 نمره در زمینه اجرای قوانین و ارائه خدمات به شهروندان مطابق با اصول اسلامی شدند.

 

یودی لطیف، یکی از کارشناسان اندونزیایی که در تهیه این گزارش همکاری داشته در این زمینه تاکید کرد که بسیاری از مقامات شهرهای مختلف اندونزی از مذهب به عنوان بهانه ای برای توجیه عدم موفقیت های خود در زمینه توسعه شهر و ارائه خدمات به شهروندان استفاده می کنند.

 

وی گفت: زمانی که مقامات شهری نمی توانند امنیت، رفاه و خوشبختی را برای مردم به همراه بیاورند بلافاصله با ادعاهای همیشگی مانند این که قوانین اسلامی را در حکمرانی خود اجرا می کنند سعی در لاپوشانی مشکلات دارند.

 

گفتنی است، اندونزی حدود 86 درصد از جمعیت 238 میلیون نفری اندونزی را مسلمانان تشکیل داده و این کشور پرجمعیت ترین کشور اسلامی محسوب می شود اما قوانین شریعت تنها در استان آچه این کشور به طور رسمی اجرا می شود./990/ب902/ک

ارسال نظرات