۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۲۷۶۲۰
نماینده خبرگان رهبری: 

حوزه‌های علمیه مروج بصیرت دینی و سیاسی هستند

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدي گفت: روحانیت و حوزه های علمیه رسالتی جز تعلیم و ترویج بصیرت دینی و سیاسی مبتنی بر آموزه های قرآن و اهل بیت ندارند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقي پورمحمدي، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری 

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقي پورمحمدي، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار طلاب، مدرسان و فضلای حوزه های علمیه استان تهران، اظهار داشت: رسالت طلاب علوم دینی در برابر مسائل روز اجماعی، فرهنگی و سیاسی حساس‌تر از گذشته شده است.


وی با بیان این‌که بی تفاوتی در قابل مسائل روز شایسته سرباز امام زمان(عج) نیست، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب تهرانی ضمن تبیین وظایف عمده روحانیت، هدایت فکری و دینی، هدایت سیاسی و بصیرت افزایی و راهنمایی و حضور در عرصه های اجتماعی را سه ماموریت مهم متوجه حوزه های علمیه و روحانیت دانستند.


حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدي با بیان این‌که خط سیاسی روحانیت و طلاب بایستی همسو با خط ولایت فقیه باشد، تصریح کرد: آگاهی از مسائل سیاسی بایستی با بصیرت و ولایت مداری کامل باشد، چراکه در غیر این صورت گمراهی و انحراف به دنبال خواهد داشت.


امام جمعه مراغه با تاکید بر اینکه خط سیاسی حوزه های علمیه همان مواضع رهبر فرزانه انقلاب است، تصریح کرد: همان طور که شهید مدرس و امام راحل فرمودند؛ سیاست ما عین دیانت ماست، کناره گیری از مسائل سیاسی هان اندیشه سکولار و لیبرالی غرب است.


وی با بیان اینکه دشمنان درصدد جدایی دین از سیاست در نظام اسلامی ایران هستند، اظهار داشت: استکبار جهانی در صدد است، همان تفکرات التقاطی خود را که چند دهه گذشته به دنبال ترویج آنهاست، امروز در رنگ و لعاب جدید به مردم ایران عرضه کند، غافل از اینکه ولایت نگهبان دین و نظام دینی است.


حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان این‌که بیداری امت اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است، افزود: روحانیت و حوزه های علمیه رسالتی جز تعلیم و ترویج بصیرت دینی و سیاسی مبتنی بر آموزه های قرآن و اهل بیت ندارند، بصیرت حقیقی نیز با تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی حاصل خواهد شد.


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بخش‌های دیگری از بیانات رهبری در دیدار طلاب، مدرسان و فضلای حوزه های علمیه استان تهران گفت: یکی از موضوعاتی که حضرت آقا به آن اشاره کردند، نقش فضای مجازی در گسترش شبهات دینی بود، که خوشبختانه حوزه های علمیه و روحانیت در سال‌های اخیر اقدامات قابل توجهی در این عرصه داشته اند./935/302/ب3

ارسال نظرات