۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۲۷۶۰۶

همایش مبارزه با افراط گرایی و تکفیر در اردن برگزار شد

در همایش بین المللی مبارزه با تکفیر و افراط گرایی، عالمان دینی بر ضرورت مبارزه فکری با گروه های افراط گرا تاکید کردند.
عبدالکریم خصاونه مفتی اردن

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین المللی "نقض شبهات افراط گرایی و تکفیر" در عمان، پایتخت اردن امروز کار خود را آغاز کرد. دراین همایش بیش از 100 نفر از عالمان دینی اهل سنت از کشورهای اسلامی حضور پیدا کردند.

 

در افتتاحیه این همایش عبدالکریم الحصاونه، مفتی اردن سخنانی را در مورد گروه های افراط گرا و ضرورت مبارزه فکری با این گروه ها بیان کرد و گفت: رساله دارالافتاء ها در شرایط کنونی مبارزه با جریان های افراط گرا و تکفیری است.

 

همچنین شوقی علام، مفتی مصر نیز در این همایش گفت: دشمنان اسلام سعی می کنند تعریف غلطی را از جهاد، حکومت اسلامی و دموکراسی ارائه کنند و بر اثر جهل بسیاری از مردم نسبت به حقیقت مفاهیم دینی این مفاهیم غلط جایگزین گزاره های اصیل اسلامی شده است.

 

وی تاکید کرد: جای سوال است که چرا این گروه های افراطی می توانند جوانان مسلمان را با خود در جنایات خود همراه کنند و علت این مساله تنها اندیشه غلطی است که گروه های تکفیری با تبلیغات خود در ذهن جوانان ترسیم کرده اند.

 

در همین راستا، شیخ محمد حسین، مفتی فلسطین نیز در سخنانی همه کشورهای اسلامی را به مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی دعوت کرد و گفت: باید ریشه افراط گرایی و حمایت از گروه های تروریستی را در اسرائیل جستجود کرد، چرا که دشمن صهیونیستی با دشمن تکفیری در یک جبهه هستند.
 
 
  در پایان بخش افتتاحیه این مراسم، البشاری، دبیراین همایش نیز به شرح پدیده تکفیر و پیامدهای خطیر آن در کشورهای اسلامی پرداخت و از همه عالمان دینی خواست که برای حل این معضل در یک جبهه به تجمیع قوا بپردازند./1321/
ب902/ک

ارسال نظرات