۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۲۷۵۸۹
امام جمعه بناب: 

عامل بسیاری از مصائب جهان اسلام رژیم صهیونیستی است

حجت الاسلام باقری بنابی گفت: عامل بسیاری از مصائب منطقه‌ای حضور و دخالت مستقیم و غیرمستقیم آمریکا و رژیم صهیونیستی در تحولات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی کشورهای اسلامی است.
حجت الاسلام مصطفي باقري بنابي، امام جمعه بناب

حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به جنایات گروهک‌های تروریستی تکفیری و سلفی در منطقه خان طومان سوریه اظهار داشت: از زمانی که پای غرب به بلاد اسلامی باز شده است، مسلمانان روز خوشی ندیده‌اند، چرا باید آمریکا هزاران کیلومتر خارج از مرزهای خود دخالت نظامی در کشورهای اسلامی داشته باشد.


وی با بیان این‌که عامل بسیاری از مصائب منطقه‌ای حضور و دخالت مستقیم و غیرمستقیم آمریکا و رژیم صهیونیستی در تحولات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی کشورهای اسلامی است، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا، مسلمانان را به مخاطره انداخته و هیچ نقطه امنی در بلاد اسلامی باقی نمانده است.


حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که ایران اسلامی به برکت خون شهدا و رهبری داهیانه حضرت آیت الله خامنه‌ای از امنیت مثال‌زدنی در سطح بین المللی برخوردار است، تصریح کرد: باید دانستکه امنیت و آسایش کنونی در سرتاسر کشور مرهون ایثار و فداکاری مدافعان حرم است.


وی با تمجید از مجاهدت های رزمندگان و شهدای مدافعان حرم در عراق و سوریه گفت: مدافعان حرم در واقع مدافعان میهن اسلامی ایران هستند و عزیزانی که در قالب مدافعان حرم به شهادت می رسند در واقع مدافعان ناموس این ملت به شمار می روند که باید قدرشناس خانواده های ایشان باشیم.


امام جمعه بناب ادامه داد: اگر مدافعان حرم با پرورش یافتگان غربی مبارزه نکنند، تروریست های تکفیری بی محابا وارد مرزهای کشورمان خواهند شد، چنانکه هدف اصلی داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی نیز ناامنی در مرزهای کشور و انجام عملیات های تروریستی در داخل کشور بوده است.


حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که شهدای مدافع حرم نسبت به شهدای دوران دفاع مقدس، از مظلومیت خاصی برخوردار هستند، افزود: اگر شهدای دفاع مقدس در دوران جنگ علیه رژیم بعث از کیان کشور دفاع کردند، امروز مدافعان حرم در آن سوی مرزها از انقلاب اسلامی ایران حفظ و حراست می کنند.


وی تصریح کرد: هنر مدافعان حرم و آن انسان های مخلص و مجاهد این است که دشمن را در خارج از مرزهای کشور مهار می کنند تا مردم در امنیت و آسایش باشند، بنابر این باید قدرشناس امنیت امروز کشور باشیم، قدرشناسی از امنیت و آسایش حاکم بر کشور با ولایت‌مداری و تبعیت از رهنمودهای رهبری حاصل خواهد شد.


حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر اینکه حلب جبهه امروز ماست، گفت: حلب نه تنها جبهه سوریه بلکه جبهه ما نیز هست و پیروزی در حلب، سوریه، یمن و عراق پیروزی ماست، این‌که عده‌ای در اوج حماقت بیان می کنند که ما در عراق و سوریه چه می کنیم؟ بدانند که اگر امثال سردار سلیمانی نبودند، شما قادر به ابراز چنین حرف‌هایی نیز نبودید./935/302/ب3

 

ارسال نظرات