۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۲۷۵۵۹
مدیر مدرسه امام جعفرصادق الوان:

خدمت رسانی به مردم نخستین وظیفه روحانیت است

مدیر مدرسه امام جعفرصادق(ع) الوان با اشاره به لزوم آشنایی و ورود روحانیان به فضای مجازی برای پاسخگویی به شبهات دینی، گفت: رسالت یک روحانی همچون رسالت پیغمبران و امامان معصوم، خدمت رسانی به مردم است.
روحانیت

حجت الاسلام احمد کعب عمیر، مدیر مدرسه امام جعفرصادق(ع) الوان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که روحانیت و حوزه پس از انقلاب اسلامی خدمت رسانی فراوانی به مردم به ویژه در مناطق محروم انجام داده است، افزود: روحانیت بدون هیچگونه توقع و چشمداشتی و امکانات در مناطق محروم حضور یافته و به خدمت رسانی مشغول و فعالیت های تبلیغی مشغول هستند.

 

مدیر مدرسه امام جعفرصادق(ع) الوان با اشاره به این که نخستین وظیفه روحانیت خدمت رسانی به مردم است، تصریح کرد: رسالت یک روحانی همان رسالت پیغمبران و امامان معصوم و ادامه راه آنها است.

 

حجت الاسلام کعب عمیر در ادامه خاطرنشان کرد: روحانیت با حضور در مناطق محروم افزون بر فعالیت های تبلیغی به کارهای عمرانی می پردازند و خدمت رسانی به مردم از وظایف سنگین محول به حوزه است.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره رواج شبهات دینی در فضای مجازی، اظهار داشت: شکل شبهات با توجه به گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی دگرگون می شود و در این باره حوزه و روحانیت تاکتیک های خود را باید به روز کنند تا پاسخگوی نیازهای اعتقادی جوانان امروزی باشند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: شبهه از هر جا وارد شود باید به مقابله با آن پرداخت و در فضای مجازی همان گونه که دشمنان شبهه اندازی می کنند حوزه باید مقابله کند و با برگزاری دوره های مرتبط با فضای مجازی در جهت آشنایی با آن و شیوه های استفاده گامی در این امر برای طلاب بردارد.

 

مدیر مدرسه امام جعفرصادق(ع) الوان در ادامه با اشاره به شبکه های اجتماعی و نقش آنها در برقراری ارتباط، خاطرنشان کرد: در چنین شبکه هایی ملیت های مختلف با انواع شبهات روبه رو هستند و روحانیت با ورود به فضای مجازی نقش مهمی در پاسخگویی به شبهات و مقابله هجوم فرهنگی ایفا خواهد کرد.

 

حجت الاسلام کعب عمیر در پایان افزود: با توجه به پیشرفت لحظه ای علم ضرورت به روز بودن حوزه و حوزویان و پیشرفت علمی مورد نیاز است./9456/302/ب2

ارسال نظرات