۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۲۷۵۲۲
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

مشکلات جوانان با الگوگیری از حضرت علی اکبر برطرف می‌شود

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: امام حسین (ع)، حضرت علی اکبر(ع) را عصاره بنی هاشم می‌دانست؛ قطعاً اگر جوانان ما از اخلاقیات ایشان نظیر احترام به پدر و مادر الگو بگیرند، بسیاری از مشکلات آنها حل خواهد شد.
ولادت علی اکبر ع

افتخار اصغری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) رباط کریم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت میلاد پرنور حضرت علی اکبر(ع) به تمامی شیعیان، گفت: این بزرگوار به روایتی در یازدهم شعبان سال 43 هجری در مدینه به دنیا آمدند؛ پدر بزرگوارشان امام حسین(ع) و مادر گرامی ایشان از طایفه ثقفی، بانو لیلا بود‌ه‌اند؛ حضرت علی اکبر(ع) همواره به نسب خود که از خاندان بنی هاشم بود، افتخار می‌کردند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اظهار داشت: در واقعه عاشورا به روایتی، ایشان نوزده یا بیست سال داشتند، به روایتی نیز 25 ساله بوده‌اند و به تنهایی با 200 تن از سپاه عمر سعد روبرو شدند و در نهایت ضربه به فرق سر مبارک‌شان خورد و به شهادت رسیدند.

 

وی در ادامه افزود: ایشان نخستین شهید بنی هاشم در این واقعه بودند؛ امام حسین(ع) در شهادت ایشان بسیار گریستند و در حالی که سرخونی و مبارک ایشان را در آغوش گرفته بودند، فرمودند: بعد از فرزندم علی اکبر، اف بر این دنیا باد؛ مقبره مبارک‌ ایشان در کربلا، پایین پای اباعبدالله‌الحسین(ع) است.

 

اصغری اظهار داشت: از فضایل ایشان می‌توانیم، به تربیت شایسته‌ای که امام حسین(ع) برای ایشان داشتند، اشاره کنیم؛ خلق و خوی ایشان بسیار به اخلاقیات و سکنات پیامبر اکرم(ص) شبیه بود و از لحاظ چهره، شبیه‌ترین فرد به ایشان بودند؛ امام حسین(ع) هرگاه دل‌شان برای پیامبر(ص) تنگ می‌شد، به حضرت علی اکبر(ع) نگاه می‌کردند و برای دیدن ایشان همواره لحظه شماری می‌کردند و بسیار به ایشان عشق می‌ورزیدند.

 

وی تصریح کرد: از دیگر محسنات ایشان، اخلاق پسندیده با پدر بزرگوارشان بود؛ امام حسین (ع)، حضرت علی اکبر(ع) را عصاره بنی هاشم می‌دانست؛ قطعاً اگر جوانان ما از اخلاقیات ایشان نظیر احترام به پدر و مادر الگو بگیرند، بسیاری از مشکلات آنها حل خواهد شد.

 

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در ادامه ابراز داشت: حضرت علی اکبر(ع) علاقه شدیدی به پدر بزرگوارشان داشتند و تمام این حسنات، نشان از تربیت خاص امام حسین(ع) داشت که ایشان را در نهایت ایمان، ادب، شجاعت، گوش فرمانی و جان نثاری بار آورده بودند.

 

وی اظهار داشت: در جوانی هر کاری می‌توان انجام داد، بنابراین همه ما باید قدر این دوران طلایی را بدانیم و از ادب و احترام نسبت به والدین دریغ نکنیم تا در دنیا و آخرت، عاقبت بخیر و سعادتمند شویم؛ چرا که دعای پدر و مادر در حق اولاد یقیناً سبب پیروزی آنها خواهد شد.

 

اصغری تاکید کرد: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، جوانان ما باید مد را خودشان ابداع کنند، نه اینکه آن را از جوامع غربی الگو برداری کنند؛ آنها باید دقت کنند، چه مدل‌هایی، با فرهنگ و خوانواده‌هایشان مطابقت دارد؛ باید الگوهایی مانند حضرت علی اکبر(ع) داشته باشند و ایشان را سرلوحه خودشان جهت سعادت‌مندی در دنیا و آخرت قرار دهند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: جامعه، مانند دریایی ‌است که اگر ما نسبت به این دریا اشراف نداشته باشیم نمی‌توانیم بچه‌هایی را تربیت کنیم که به خود و آنها افتخار کنیم؛ ان‌شاءالله برای تربیت بچه‌های‌مان از امام حسین(ع) الگو بگیریم تا جامعه ما مملوء از جوانان علی اکبری باشد./302/966/ب1

ارسال نظرات