۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۴۲۷۴۷۹
دبير شورای اداری شبکه ملی فرهنگ:

شبکه ملی فرهنگ نیازمند حمایت مسؤولان است

دبير شورای اداری شبکه ملی فرهنگ گفت: براي رسيدن به نقطه ايده آل در حوزه شبكه ملي فرهنگ، نيازمند عنايت و حمايت مسؤولان استان ها از طرح نو پاي خانه هاي فرهنگ ديجيتال هستیم تا بتوانيم به آرمانهاي مورد نظر نظام برسيم و در سربازي اين عرصه كه مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب است، موفق باشيم.
علي خانزاده دبير شورای اداری شبکه ملی فرهنگ علي خانزاده در جلسه شوراي فرهنگ عمومي كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، علي خانزاده سه شنبه شب در سي و هفتمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي كاشان و دومين جلسه شورا در سال جاري، با بيان اينكه در جنگ نرم با دشمن، مردم بايد تا پايان در ميدان مبارزه حاضر باشند و نبايد منتظر تصميم گيري مسؤولان براي فضاي مجازي باشيم، گفت: ائمه جماعات مساجد بين دو نماز جماعت بايد خطراتي را كه نوجوانان و جوانان در فضاي مجازي آنها را تهديد مي كند بیان كنند.

 

وي با اشاره به اينكه شبكه ملي فرهنگ در فضاي مجازي بيشتر در حوزه آموزش و توليد محتوا فعاليت مي كند يادآور شد: در حوزه توليد محتوا در فضاي مجازي عليرغم ادعاي داشتن غني ترين مذهب در جهان اما در زمينه ديجيتال به شدت ضعيف هستيم و سهم توليدات محتوايي در ايران نسبت به ساير كشورهاي جهان اندك است.

 

خانزاده گفت: بخش عمده اي از 400 خانه فرهنگ ديجيتال كه در حوزه مساجد فعاليت دارند به دليل اينكه از سوی بچه هاي مساجد اداره مي شود در زمينه توليد منابع مكتوب فعاليت دارند.

 

به گفته وي، در منطقه كاشان بزرگ 5 خانه فرهنگ ديجيتال و يك خانه فرهنگ ديجيتال فعاليت دارند كه از اين تعداد سه خانه فرهنگ ديجيتال در شهر كاشان، شهرك 22 بهمن، خيابان شهيد صالحي و مسجد جامع فين، يك خانه فرهنگ ديجيتال در قمصركاشان و يك خانه فرهنگ ديجيتال در آستان مقدس هلال بن علي شهرستان آران و بيدگل و در قالب كانون هاي فرهنگي مساجد تجهيز شدند و فعاليت مي كنند.

 

وي فعاليت هاي مجموعه خانه هاي فرهنگ ديجيتال در شهرستان را مثبت ارزيابي كرد و توليد نرم افزار خبرخوان موبايل را از جمله توليدات خانه هاي فرهنگ ديجيتال شهرستان كاشان اعلام كرد و گفت: نرم افزار خبرخوان خبرهاي كاشان در مسجد الزهرا كاشان توليد شده است.

 

به گفته وي، اين نرم افزار خبرخوان روي سايت هاي مختلف خبري فعال است و خبرهاي كاشان را دسته بندي شده در كانال تلگرامي در اختيار مخاطبان قرار مي دهد.

 

وي ياد آور شد: در زمينه روز قدس نيز از سوی خانه هاي فرهنگ ديجيتال كرمان انيميشن گزينه هاي روي ميز به سفارش سپاه توليد شد و به قدري تأثير گذار بود كه رهبر معظم انقلاب از توليدكنندگان اين انيميشن تقدير و تجليل كردند.  

 

به گفته وي، در توليدات نبايد فقط ايران را ديد چون فضاي مجازي مرز ندارد برخي از خانه هاي فرهنگ ديجيتال در حوزه گيم ‹‹بازي›› از جمله استان كردستان و كرمانشاه موفقيت هاي خوبي داشته اند.

 

خانزاده گفت: براي رسيدن به نقطه ايده آل در حوزه شبكه ملي فرهنگ، نيازمند عنايت و حمايت مسؤولان استان ها از طرح نو پاي خانه هاي فرهنگ ديجيتال هستیم تا بتوانيم به آرمانهاي مورد نظر نظام برسيم و در سربازي اين عرصه كه مورد تأكيد رهبر معظم انقلاب است موفق باشيم.

 

وي همچنين به معضلات تلفن هاي همراه هوشمند نيز اشاره كرد و يادآور شد: بحث بالن را كه گوگل طراحي و اخيرا در اندونزي افتتاح شد سبب مي شود خطرات زيادي جامعه اسلامي را تهديد كند، از اين رو با ورود تلويزيون هاي هوشمند، كانال ماهواره اي توشه اين امكان را مي دهد كه با قرار دادن ليستي از فيلم ها درخواستي در كنار صفحه تلويزيون هر يك از فيلم هاي درخواست را انتخاب و اين فيلم فقط براي اين خانواده پخش مي شود.    

 

خانزاده گفت: نرم افزاري توليد شده است كه با عمل فيلترينگ روي تلويزيون نصب مي شود و هنگام استفاده از هريك كانال هاي رسانه ملي، شبكه ماهواره اي من و تو را پخش مي كند كه براي مقابله با آن به شدت در حال برنامه ريزي هستند./202/1307/ب1

ارسال نظرات