۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۴۲۷۴۵۶
امام جمعه موقت تهران: 

فرقه‌سازی غرب با هدف تحریف در گفتمان مهدویت است

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: انحراف در اعتقادات و مفاهیم مهدوی یکی از برنامه‌های دشمنان اسلام و تشیع است.
صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز در همایش گفتمان مهدویت که در آستانه فرا رسیدن میلاد یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود(عج) در دانشگاه تربیت معلم شهید مدنی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: توجه و پرداخت به مسأله انتظار، ظهور منجی آخرالزمان(عج) و مهدویت هیچ‌گاه خوشایند معاندان اسلام نبوده است.


وی با بیان این‌که شیعه با فرهنگ انتظار و مهدویت در جهان علیه مستکبران و طاغوتیان عمل می کند، خاطرنشان کرد: پرچم ولایت امروز راه نویی برای نجات بشریت است، دنیای امروز با امکانات علمی و سیاسی و اخلاقی نتوانسته نور ولایت را در ایران خاموش کند، هر چند همچنان تلاش می کنند اما تلاش شان آب در هاون کوبیدن است.


امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که انحراف در اعتقادات و مفاهیبم مهدوی یکی از برنامه‌های دشمنان اسلام و تشیع است، گفت: فرقه‌سازی غرب با هدف تحریف در گفتمان مهدویت است، اگر نسل جوان جامعه با مفاهیم مهدوی آشنا نباشد، به یقین اهداف دشمنان به راحتی محقق خواهد شد.


حجت الاسلام والمسلمین صدیقی بر ضرورت گفتمان سازی مهدویت در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: باید مساله مهدویت و ظهور با تلاش نخبگان و حوزویان و دانشگاهیان به یک باور و گفتمان عمومی تبدیل شود، لگر این اصل مهم و فوری محقق شود، بسیاری از معضلات جامعه بشری برطرف خواهد شد.


وی خواستار ارتقای معلومات و دانش مهدوی جامعه از سوی حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور شد و گفت: امروز غرب با تمام اممکانات تبلیغی و رسانه‌ای خود به صورت مستقیم مسأله مهدویت و انتظار را هدف قرار داده است، تا باور عمومی نسبت به منجی آخرالزمان را تغییر دهد.


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که برگزاری همایش‌ها و کارگاه های آموزشی به تنهایی کارساز نیست، افزود: بایستی اقدامی بنیادین و اعتقادی در نهادهای آموزشی کشور در ترویج فرهنگ مهدویت صورت گیرد، دراین صورت شاهد تحول شگرف نسبت به دانش مهدوی اقشار مختلف خواهیم بود.


گفتنی است، همزمان با همایش گفتمان مهدویت در دانشگاه تربیت معلم شهید مدنی تبریز از فعالان مهدوی استان تجلیل و کارگاه های آموزشی مهدوی با حضور اساتید حوزه برگزار شد، ضمن این‌که در حاشیه همایش نمایشگاه کتاب با موضوع مهدویت برپا شده بود./202/935/ب1

ارسال نظرات