۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۴۲۷۴۲۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت مساجد آموزش ارزش‌های دینی و تربیتی باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: باید رویکرد و اولویت برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، آموزش و ارائه ارزش‌های دینی و تربیتی به کودکان و نوجوانان باشد.
ثابت قدم وحید- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دومین نشست ستاد اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، اظهار کرد: باید در این زمینه با برنامه‌ریزی مناسب و اجرای طرح‌های اصولی، برای دست‌یابی به اهداف تعیین شده تلاش شود.

 

وی با تأکید بر اینکه امسال رویکرد و اولویت برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، آموزش ارزش‌های دینی و تربیتی به کودکان و نوجوانان است، اضافه کرد: پرداختن به تربیت دینی در برنامه‌های اوقات فراغت اهمیت فراوانی دارد چرا که امروز جوانان و نوجوانان ما از این منظر در معرض آسیب و هجمه دشمنان هستند.

 

ثابت‌قدم وحید ادامه داد: در این راستا می‌بایست طرح‌ها و برنامه‌های اصولی با هدف ارتقای بعد معنوی و تعالی شخصیتی و تربیتی کودکان و نوجوانان طراحی و اجرا شود و سمت‌وسوی همه این برنامه‌ها نیز دینی و مذهبی باشد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه نقش فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تبیین ارزش‌های فرهنگی و مذهبی در جامعه ویژه است، خاطرنشان کرد: باید این کانون‌ها با اولویت‌بندی نیازها و آسیب‌های هر منطقه، برنامه‌های متناسب فرهنگی و مذهبی را برای مقابله با این آسیب‌ها اجرا کنند.

 

وی با بیان اینکه لازمه مؤفقیت فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه، حمایت و هماهنگی سایر دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی استان است، اظهار کرد: اگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد حمایت و تقویت شوند زمینه آشنایی و ارتباط بیش از پیش نوجوانان و جوانان با مساجد فراهم می‌شود.

 

ثابت‌قدم وحید ادامه داد: در چنین صورتی شاهد شکوفایی و رشد بیشتر ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان خواهیم بود، ازاین‌رو لازم است همه دستگاه‌های مرتبط، تقویت فعالان مساجد را در دستور کار خود داشته باشند.

 

وی گفت: در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت نیز می‌توان با رویکرد فرهنگی و هنری و ارائه برنامه‌های جذاب برای کودکان و نوجوانان، زمینه انس و ارتباط بیشتر کودکان و نوجوانان با مسجد را فراهم کرد.

 

حجت‌الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست با ارائه پیشنهادهایی به منظور بهبود فعالیت‌های اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: توجه به آموزش ارزش‌های دینی و مذهبی، استفاده از مکان‌های تفریحی و پارک‌ها برای آموزش‌های مسائل دینی در میان اقشار مختلف مردم و اهتمام ویژه به اقامه نماز در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها ازجمله راهکارهای بهره‌مندی بیشتر و کیفی‌تر از فرصت اوقات فراغت تابستانی است.

 

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان شمالی نیز در این نشست، با اشاره به لزوم بهره‌گیری مناسب از ظرفیت جوانان و بومی‌سازی کارکردهای مساجد، اظهار کرد: مهارت‌آموزی در کنار فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی در پایگاه‌های اوقات فراغت و برنامه‌ریزی در حوزه اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان است.

 

وی با تأکید بر اجتناب دستگاه‌ها از موازی‌کاری در فعالیت‌های غنی‌سازی اوقات فراغت، خاطرنشان کرد: افزون بر این باید برنامه‌های اوقات فراغت از حالت جزیره‌ای خارج شده و به گونه‌ای اجرایی شوند که خروجی آن‌ها مشهود و قابل ارزیابی باشد./202/9314/ب1

ارسال نظرات