۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۲۷۳۹۳
مدیر مدرسه علمیه قدیری قم:

جامعه امروز به ناشر و مبلغ دین نیاز مبرم دارد

حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به نیاز مبرم جامعه امروز به ناشر و مبلغ دین، گفت: هر روز برای تبلیغ دین زمینه جدیدی برای طلاب فراهم می شود که اگر طلبه در کنار تهذیب و خودسازی مطالعه دقیق هم داشته باشد بی شک این نیاز ها را رفع می کند.
مدرسه علمیه قدیری مدرسه علمیه قدیری مدرسه علمیه قدیری مدرسه علمیه قدیری

حجت الاسلام سید مرتضی مرتضوی مدیر مدرسه علمیه قدیری قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به فعالیت های این مدرسه اشاره کرد و گفت: مدرسه قدیری در سال 1354 به دلیل کمبود مدرسه علمیه در منطقه امامزاده ابراهیم ساخته شد و اکنون با گذشت 50 سال از ساخت این مدرسه حدود 100 طلبه در 6 پایه مشغول به فراگیری دروس حوزوی در آن هستند.

 

 

وی پژوهش در مدارس علمیه را یک امر مهم برشمرد و افزود: امکانات پژوهشی در مدرسه قدیری، نیاز تمام طلبه‌ها را از پایه 1 تا 6 رفع می کند به طوری که هر طلبه سالانه حداقل یک تحقیق پژوهشی به مدرسه ارائه می کند. این پیگیری ها باعث شده است تا مدرسه علمیه قدیری در زمینه پژوهش رتبه دوم را بین مدارس علمیه قم به دست آورد.

  

مدیر مدرسه قدیری شهادت تعدادی از طلبه های این مدرسه در دوران دفاع مقدس را یکی از افتخارات این مدرسه دانست و افزود:  آنچه که این مدرسه را از مدرسه های دیگر متفاوت می کند شهادت 80 نفر از طلاب این مدرسه در زمان هشت سال دفاع مقدس بوده است به طوری که از هر هجره در این مدرسه یک یا دو نفر شهید شدند و این باعث افتخار این مدرسه است.

 

 

حجت الاسلام مرتضوی مدرسه قدیری را یک مدرسه انقلابی خواند و گفت: طلبه باید در کنار دروس حوزوی و متدین بودن از وظیفه شناسی خوبی برخوردار باشد. در کنار این موارد تقوا هم وجود داشته باشد، بصیرت به وجود می آید و به طلبه کمک می کند که وظیفه خود را به خوبی بشناسد و راه خودش را پیدا کند، طلبه دارای این ویژگی ها را می توان طلبه انقلابی طلقی کرد و حوزه ای که بتواند چنین طلبه هایی به جامعه تحویل دهد حوزه انقلابی نام دارد.

 

وی با بیان این که طلبه های  امروزی با طلبه نسل گذشته فرق فراوانی دارند، افزود: طلابی که الان در حوزه هستند تفاوت زیادی با طلاب قبل از انقلاب دارند، در زمان گذشته هدف اصلی ورود به حوزه درد دین داشتن و دغدغه طلاب دور نشدن مردم از دین بود؛ اما امروز تعداد زیادی از طلبه های ما صرفا به جهت گرفتن مدرک به حوزه می آیند که این به عنوان یک بیماری در حوزه رسوخ کرده است.

 

مدیر مدرسه علمیه قدیری تصریح کرد: حوزه وظیفه دارد طلبه هایی که در آینده می توانند مردم را تحت تأثیر قرار دهند و دین را به خوبی به جامعه عرضه کنند شناسایی کرده و از الان روی فکر و استعداد آن ها کار کنند تا بوانند در آینده به خوبی وارد جامعه شده و نقش آفرینی کنند.

 

حجت الاسلام مرتضوی به نیاز مهم جوامع کنونی اشاره کرد و گفت: توصیه من به طلاب این است که بدانند در هیچ زمانی جامعه به ناشر و مبلغ دینی مثل امروز نیاز نداشته است و هر روز برای تبلیغ دین زمینه جدیدی برای مبلغان فراهم می‌شود که اگر طلبه در کنار تهذیب و خودسازی مطالعه دقیق هم داشته باشد بی شک این نیازها را رفع می کند.

 

وی مبنای عقلی مذهب شیعه را یک فرصت خوب برای تبلیغ دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو مکتب در اسلام وجود دارد یکی تسنن و دیگری تشیع، تشیع یک زیر بنای عقلانی و محکم دارد که اگر مردم به خوبی در جریان دین تشیع قرار گیرند و طلاب در این زمینه قوی و تخصصی  وارد عمل شوند هر روز تعداد زیادی به مذهب شیعه گرایش پیدا خواهند کرد./874/ت302/ی

ارسال نظرات