۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۲۷۳۲۳
کارشناس قرآن بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کرمان:

اعتقاد به معاد یکی از راه‌های نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی است

کارشناس قرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: اعتقاد به معاد و زندگی پس از مرگ نیز یکی از راه‌‌های نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در زندگی ها است، که این امر سبب می شود اهداف در زندگی را پایدار تر ببینیم و مقید تر به اخلاق اسلامی شویم.
سبک زندگی

خانم ابوحیدری کارشناس قرآن بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: جهت نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی ابتدا باید سبک قرآنی را شناخت، و آن مثل درختی است که ریشه های آن درخت باورها و اندیشه هاست، ساقه ها و شاخه هایش هم ارکان و وظایف اعضای خانواده است، معیارهای تقوی در این فضاهای خانوادگی عقل، اخلاق نیکو، همتایی و هم کفوی همسران بایکدیگر است واگر به این شکل باشد، انسان می تواند سبک زندگی قرآنی را در زندگی خود پیاده کند.

 

وی بیان کرد: برای نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی منشور اخلاقی در خانواده ها داشته باشیم، بنا بر معیارهای اسلامی و اعتقاداتی که داریم با تنظیم یک منشور اخلاقی در ابعاد مختلف از نظر دینی همه را موظف کنیم به اجرای بند بند منشور اخلاقی اسلامی و تا زمانی اسلام آیینه جامع و کاملی است بر اساس کمال و جامعیت و دقیق بودن خود ما را ارزیابی می کند، آنگاه می توان سبک زندگی قرآنی را در زندگی خود پیاده کنیم.

 

ابوحیدری در ادامه به تبیین سبک زندگی پرداخت و افزود: سبک زندگی اسلامی و قرآنی شیوه های از زندگی است، که انسان با تکیه بر نظام های ارزشی و مبانی خود در زندگی فردی و اجتماعی برای پاسخ دادن به نیازهای خود به کار می بندد و در منشور اخلاقی خانواده باید چند بُعد را ببینیم و در وهله اول باید رضای خدا باشد، هرچیزی را در زندگی تنظیم کنیم و بخواهیم آن را نهادینه کنیم؛ باید رضایی خداوند در آن باشد اول به خود خدا نگاه کنیم بعد ببینیم دیگران راضی هستند یا نه؟

 

کارشناس قرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان خاطرنشان کرد: در مرحله دوم باید خداوند را ناظر اعمال خود بدانیم که سوره علق بیانگر این موضوع است و در هر کاری باید خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خود بدانیم و وقتی نزدیک بودن خداوند را در زندگی خود احساس کردیم باید بند بند منشور اخلاقی را در زندگی خود رعایت کنیم.

 

وی ادامه داد: توجه به الطاف الهی در زندگی نیز بسیار حائز اهمیت است و توکل به خداوند را در زندگی های خود داشته باشیم، اگر این توکل به اعضای خانواده منتقل داده شود سبب می شود اعضای خانواده در مقابل مشکلات و سختی ها مقاومت بیشتری داشته باشند.

 

ابوحیدری یادآور شد: اعتقاد به معاد و زندگی پس از مرگ نیز یکی از راه‌های نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در زندگی هاست . این امر  باعث می شود اهداف در زندگی را پایدارتر ببینیم، وقتی دنیا را ندیدیم مقید تر به اخلاق اسلامی می شویم.

 

کارشناس قرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان ابراز کرد: خوش اخلاقی نیز یکی از راههای نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی است که با بهره مند بودن از فضائل اخلاقی و الگو قرار دادن رسول خدا در زندگی خود می توان سبک زندگی قرآنی را داشته باشیم و خوش اخلاقی به معنای واقعی یعنی خلق و خوی پسندیده داشتن است.

 

وی عنوان کرد: تواضع، ایثار، اغماض و چشم پوشی از خطاهای همدیگر و در نهایت معامله با خداوند نیز از دیگر راه‌های نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی است.

 

ابوحیدری در پایان گفت: قرآن دارای مفاهیم بسیار والا و ناشناخته ای است و اگر خانواده ها در راستای درک هر چه بهتر مفاهیم والا و ناشناخته قرآن، پیوند عمیقی برقرار کنند، علاوه بر اینکه خود به این حلاوت و شیرینی خواهند رسید، می‌توانند این حلاوت و شیرینی را به سایر خانواده ها انتقال دهند تا سبک زندگی قرآنی در زندگی همگان پیاده شود./9709/302/ب3

 

ارسال نظرات