۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۴۲۷۲۷۸

برگزاری دوره های آموزشی سواد رسانه ای و رسانه شناسی در مدارس علمیه مشهد 

دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه با همکاری حوزه علمیه خراسان دوره های گارگاهی سواد رسانه ای و رسانه شناسی را در مدارس علمیه مشهد برگزار می کند.
احمد عارفخانی

احمد عارفخانی مدیر دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به اینکه در سال های اخیر بارها مقام معظم رهبری بر اهمیت برنامه ریزی نهادهای مسؤول به ویژه شورای عالی فضای مجازی درباره فضای مجازی تاکید کرده اند، افزود: امروزه طلاب جوان می توانند یکی از موثرترین اقشار برای تهیه محتوای دینی باشند.


عارفخانی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از سهل ترین رسانه ها برای جوانان و نوجوان است، تصریح کرد: حوزه های علمیه می توانند با آموزش و آشنا کردن طلاب جوان با آثار و پیامدهای منفی و مثبت فضایی مجازی، محتوای دینی مناسب برای این فضا تهیه کنند.


وی تصریح کرد: در چندین سال فعالیت دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه در مشهد تاکنون طلاب بسیاری با شرکت در دوره های سواد رسانه ای و رسانه شناسی این دفتر توانسته اند فعالیت های قابل توجه ای در این زمینه داشته باشند.


مدیر دفتر نمایندگی خراسان اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه با بیان اینکه خوشبختانه مسؤولان و مدیران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان نسبت به آموزش سواد رسانه ای و رسانه شناسی در مدارس علمیه خراسان نگاه بسیار مثبتی دارند، افزود: طی توافقات اولیه مقرر شده است که این دوره ها ابتدا به صورت گارگاهی در برخی از مدارس علمیه مشهد برگزار شود.


خاطرنشان می شود، نخستین دوره گارگاهی سواد رسانه ای و رسانه شناسی روز پنج شنبه سی ام اردیبهشت در مدرسه علمیه سعادت مشهد برگزار می‌شود./303/859/ب1

ارسال نظرات