۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۴۲۷۲۳۲
معاون امور مجلس تبلیغات اسلامی:

زمینه شناخت نسل جوان با فرهنگ مهدوی فراهم شود

معاون امورمجلس واستان‌های سازمات تبلیغات اسلامی با تأکید بر فراهم کردن بیشتر زمینه شناخت وآگاهی نسل جوان با فرهنگ مهدوی بربهره مندی دستگاه‌های فرهنگی از امکانات موجود در زمینه ترویج فرهنگ انتظار تاکید کرد.
نوری زاده

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۵ در نشست مشترک با کارکنان و رؤسای دفاتر تبلیغات اسلامی هرمزگان، توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت را راهکار مناسبی برای مقابله با جنگ نرم دانست و اظهار داشت: گسترش و ترویج این فرهنگ منحصر به یک دستگاه خاص نیست بلکه همگی باید در این راستا بر حسب وظیفه تلاش کنند.

 

وی در ادامه بیان‌داشت: مسئولان دستگاه‌های فرهنگی باید با توجه به امکانات موجود در جامعه، زمینه و بستر لازم برای تبلیغ و گسترش فرهنگ غنی مهدویت را مهیا کنند.

 

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی همچنین بر گسترش و تعمیق فرهنگ انتظار در شرایط ایستادگی استکبار جهانی در مقابل اسلام برای از بین بردن ارزش‌های اسلامی، امری ضروری خواند.

 

حجت‌الاسلام نوری زاده، ترویج فرهنگ و آموزه‌های مهدوی و عاشورایی را تنها بستر مناسب برای مصون ماندن و بیمه شدن جوانان در برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان یاد و تصریح کرد: زمینه شناخت و آگاهی نسل جوان نسبت به این معارف بیش از پیش فراهم شود.

 

وی، ترویج و تعمیق دادن مبانی دینی را یک تکلیف کفایی دانست و ابراز داشت: تقویت فرهنگ ملی و مذهبی مهم‌ترین امر در مدیریت فرهنگی بوده که لازمه آن فرهنگ‌سازی درباره مسائل مهدویت و و لایت مداری است.

 

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه دشمن تهاجم فرهنگی را با عنوان نام جنگ نرم آغاز کرده، گفت: همه ما موظفیم دین اسلام و ولایت فقیه را با آگاه سازی نسل جوان و افکار آنان با فرهنگ مهدوی حفظ کنیم.

 

حجت‌الاسلام نوری زاده با اشاره به نقش روحانیت در مقابله با جنگ نرم دشمن ابراز داشت: به عقیده مبلغین دینی، روحانیت باید در راستای مقابله با تهاجمات فرهنگی و معضلات و آسیب‌های فرهنگی اجتماعی نقش مهمی را به عهده بگیرند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعمال و فضائل ماه مبارک شعبان، استغفار را بهترین دعا و ذکر در این ماه عنوان کرد و گفت: هر که در هر روز از این ماه هفتاد مرتبه استغفار کند مثل آن است که هفتاد هزار مرتبه در ماه‌هاى دیگر استغفار کرده است.

 

معاون امور مجلس و استان‌هایی سازمان تبلیغات اسلامی در بخش پایانی سخنان خود، صدقه دادن در ماه شعبان را امری مورد تأکید منابع دینی یادکرد و اذعان داشت: خداوند آتش جهنم را افرادی که در این ماه صدقه می‌دهد حرام می‌کند./1325/د102/ی

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات