۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۴۲۷۱۸۹
مدیر حوزه علمیه قروه:

روحانیان باید خود را با نیازهای روز جامعه تطبیق دهند

مدیر حوزه علمیه قروه گفت: روحانیان باید با کسب آگاهی های لازم در دنیای متفاوت امروز خود را برای ایفای مسؤولیت آماده کنند و فعالیت خود را با مقتضیات امروز تطیبق دهند.
بصیرت

حجت الاسلام محمود حمزه پور مدیر حوزه علمیه شهر قروه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران، گفت: همانطور که وظیفه روحانیت و حوزه ها در گذشته فقط پرداختن به مسایل دینی نبوده و در عرصه های اجتماعی و سیاسی نیز فعالیت داشته اند امروز نیز باید در این زمینه ها حضور داشته باشند.

 

وی ادامه داد: با توجه به این مساله رهبر انقلاب ضمن تبیین وظایف عمده روحانیت سه وظیفه را به عنوان وظایف مهم حوزه و روحانیت مطرح کردند و از آنجا که نیاز روز جامعه تغییر کرده است روحانیت باید خود را به روز کند و طبق نیاز روز به این موضوعات یپردازد.

 

حجت الاسلام حمزه پور افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب طلاب و روحانیان باید با کسب آگاهی های لازم در دنیای متفاوت امروز خود را برای ایفای مسؤولیت آماده کنند و فعالیت خود را با مقتضیات امروز تطیبق دهند.

 

وی اظهار داشت: در انجام این وظایف نیاز جامعه امروز می طلبد که روحانیت هدایت فکری و دینی را از منبر و سخنرانی به فعالیت در فضای مجازی و مدارس و دانشگاه ها گسترش بدهد.

 

مدیر حوزه علمیه قروه گفت: در مورد هدایت سیاسی و بصیرت افزایی باید گفت همانطور که در فلسفه داریم که فاقد شئ نمی تواند معطی شئ باشد، بنابراین طلاب و روحانیان اول باید خود در زمینه مسائل سیاسی صاحب بصیرت باشند.

 

وی در ادامه گفت: رسیدن به بصیرت در عرصه سیاسی مستلزم این است که روحانیان باید به طور مداوم مسایل سیاسی را دنبال کنند و خود را در جریان این مسایل قرار دهند تا بتوانند به تحلیل و بصیرت سیاسی برسند و این بصیرت را به جامعه انتقال دهند.

 

حجت الاسلام حمزه پور با اشاره به اهمیت حضور روحانیان در جامعه و مسائل اجتماعی، گفت: روحانیان نباید فقط خود را به پرداختن به مسائل فکری و اعتقادی منحصر کنند و باید در بین مردم و مسایل مختلف اجتماعی حضور پیدا کنند.

 

وی در پایان گفت: فضاها و بسترهای تربیت اجتماعی امروزه متفاوت و گسترده تر شده است و روحانیان باید از این فضای ایجاد شده برای رشد تربیت اجتماعی جامعه استفاده کرد و با حضور در فضای مجازی و از طریق بسترهای رسانه ای امروزی در این امر  مهم مشارکت داشته باشند./302/979/ب1

 

ارسال نظرات