۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۴۲۷۱۷۶
حجت الاسلام سرلک بررسی کرد؛

دلائل و آسیب­‌های تأخیر در ازدواج جوانان

حجت الاسلام سرلک به تبیین دلائل و آسیب­‌های تأخیر در ازدواج پرداخت و گفت: تأخیر ازدواج سبب به وجود آمدن شکاف بین نسلی می‌شود و فرزندان نمی‌توانند ارتباط مناسب با والدین خویش برقرار کنند.
حجت الاسلام سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک، کارشناس مسائل دینی و خانوادگی، دوشنبه، در برنامه «تا نیایش» شبکه پنج سیما، به تبیین ویژگی‌ها خانواده موفق از منظر اسلام و ضرورت برخورد شایسته در خانواده پرداخت و گفت: بر اساس آیات و روایات خداوند انسان را برای ایفای نقش زوجیت و همسری آفریده است؛ همان گونه که انسان برای بندگی، عبادت و علم‌آموزی به وجود آمده است.

 

حجت الاسلام سرلک عنوان داشت: فردی که از لحاظ غریزی و عقلی به بلوغ رسیده است و و زمان ازدواج را به تأخیر بیاندازد، برخلاف طبیعت خویش عمل کرده است و تأخیر در ازدواج سبب به وجود آمدن مشکلات روحی و روانی می­شود.

 

 این کارشناس مسائل دینی ابراز کرد: برخی از جوانان این سؤال را مطرح می‌کنند که زمان ازدواج رسیده است، اما شاید در آینده از انتخاب خویش پشیمان شوند، بنابراین ازدواج خویش را به تأخیر میاندازند، اما این مسأله ممکن است که در هر سنی پیش آید، اما زمانی که فرد همسر خویش آگاهانه و با دلیل عقلانی انتخاب کند، هیچ زمانی از انتخاب خویش پیشمان نمی‌شوند؛ اما اگر انتخاب همسر بر اثر احساس و هیجان باشد، ممکن است از انتخاب خویش پیشمان شوند.

 

 حجت الاسلام سرلک در ادامه سخنانش به بیان آسیب‌های تأخیر ازدواج جوانان پرداخت و گفت: یکی از آسیب‌های تأخیر ازدواج سبب به وجود آمدن شکاف بین نسلی می‌شود و فرزندان نمی‌توانند ارتباط مناسب با والدین خویش برقرار کنند.

 

حجت الاسلام سرلک به بیان مصادیق برخورد شایسته در خانواده پرداخت و افزود: عفو و گذشت خطاهای دیگران یکی از راهکارهای برخورد شایسته در خانواده است.

 

این کارشناس مسائل خانوادگی اظهار کرد: هیچ انسانی کامل آفریده نشده‌ است و انسانها با انتخاب همسر و تشکیل زندگی به سوی رشد و کمال خویش حرکت می‌کنند.

 

حجت الاسلام سرلک بیان کرد: متأسفانه برخی همسران از خطاها و اشتباهات دیگران نمی‌گذرند و اشتباهات گذشته همدیگر به طور دائم به هم گوشزد می‌کنند و این مساله سبب می‌شود زندگی خوشی را باهم تجربه نکنند.

 

 این کارشناس مسائل خانوادگی عنوان داشت: در روایتی آمده است زمانی که انسان از خطاها و اشتباهات و دیگران بگذرد خداوند نیز گناهان او را میبخشد.

 

 حجت الاسلام سرلک با بیان این که یکی از حقوق غیر مالی برعهده همسران قدردانی از زحمات همدیگر است، گفت: قدردانی از زحمات همدیگر سبب افزایش مهر و محبت در خانواده می‌شود، و قدردانی دارای آثار مثبتی است که باید به موقع و به اندازه انجام شود./998/پ202/ی

ارسال نظرات