۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۴۲۷۱۵۸

اعتراض مردم ایتالیا به استقرار سیستم ارتباط ماهواره ای ناتو در این کشور

صدها تن از مردم ایتالیا در اعتراض به استقرار سیستم ارتباط ماهواره‏ای ناتو در این کشور تظاهرات کردند.
اعتراض مردم ایتالیا در اعتراض به استقرار سیستم ارتباط ماهواره ای ناتو

به گزارش خبرگزاری رسا، صدها تن از مردم ایتالیا در اعتراض به استقرار سیستم ارتباط ماهواره‏ای ناتو در این کشور به خیابان ها ریخته و با بیان این که فعالیت این سیستم برای سلامتی انسان ها مضر است خواستار برچیده شدن آن شدند.

 

راهپیمایی اعتراضی مردم ایتالیا پس از آن آغاز شد که روز یکشنبه دادگاهی در این کشور اعلام کرد که سیستم ارتباط ماهواره‏ای ناتو هیچ خطری برای انسان ها به همراه ندارد.

 

شرکت کنندگان در این راهپیمایی اعتراضی بنرهایی در دست داشتند که شعارهایی مانند "نه به ناتو" و "نه به امپریالیسم" بر روی آنها نوشته شده و با سر دادن شعارهایی مخالفت خود را با حکم صادره از سوی دادگاه اعلام کردند.

 

ایتالیا در سال 2013 میلادی و به دلیل نگرانی از تاثیر منفی امواج رادیویی بر سلامت انسان ها از استقرار این سیستم ارتباطی جلوگیری کرده بود.

 

 این سیستم ارتباطی می تواند از طریق یک پهنای باند محدود و اختصاصی امکان ارتباط میان واحدهای نظامی ناتو در سراسر دنیا را فراهم کند.

 

وزارت دفاع آمریکا نیز در حال حاضر از این سیستم ارتباطی استفاده کرده و از آن برای بهبود ارتباط زمینی میان بخش های مختلف ارتش و نیروی دریایی بهره می برد./990/ب903/د

ارسال نظرات