۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۲۷۱۵۴

گزارش مشترک بانک توسعه اسلامی و بانک جهانی در مورد تجارت اسلامی تهیه شد

مدیرکل موسسه تحقیقات و آموزش اسلامی اعلام کرد که بانک توسعه اسلامی و بانک جهانی گزارش مشترکی در مورد تجارت اسلامی تهیه کرده اند.
بانک توسعه اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد عظمی عمر، مدیرکل موسسه تحقیقات و آموزش اسلامی امروز و در جریان برگزاری یازدهمین گردهمایی جهانی تجارت اسلامی اعلام کرد که بانک توسعه اسلامی و بانک جهانی گزارش مشترکی در مورد تجارت اسلامی تهیه کرده اند.

 

یازدهمین گردهمایی جهانی تجارت اسلامی در حاشیه چهل و یکمین گردهمایی سالیانه اعضای بانک توسعه اسلامی برگزار و هدف از آن بررسی نقش تجارت اسلامی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار عنوان شده است.

 

مدیرکل موسسه تحقیقات و آموزش اسلامی هدف از تهیه گزارش جهانی در مورد تجارت اسلامی را توسعه درک بنیادهای تجارت اسلامی، بررسی روندهای جدید در تجارت اسلامی و یافتن راهی برای استفاده از این گونه تجارت برای مقابله با فقر و توزیع عادلانه ثروت عنوان کرد.

 

قرار است متن کامل این گزارش که "تجارت اسلامی: تسریع کننده خوشبختی مشترک" نام دارد در گردهمایی سالیانه بانک جهانی ارائه شود اما بخش هایی از قسمت های مهم گزارش، اهداف و چشم اندازهای آن و خلاصه ای از توصیه های سیاستی ذکر شده در این گزارش امروز در گردهمایی تجارت اسلامی در جاکارتای اندونزی قرائت شد.

 

یکی از توصیه های مهم این گزارش خطاب به موسسات تجاری اسلامی در کشورهایی است که امکان ایجاد بانک های اسلامی به دلیل محدودیت های قانونی و حقوقی امکان پذیر نیست؛ در این گزارش از چنین موسساتی خواسته شده است که خدمات تجاری اسلامی به مشتریان خود ارائه داده و خلاء نبود بانک های اسلامی را پر کنند.

 

محمد عظمی عمر، مدیر کل موسسه تحقیقات و آموزش اسلامی تاکید کرد که همکاری بانک توسعه اسلامی با بانک جهانی در تهیه این گزارش کمک می کند که چنین گزارشی برای تمامی مسلمانان و غیرمسلمانان فعال در عرصه صنعت واضح بوده و به عنوان یک راهنمای مفید قابل استفاده باشد./990/ب903/د

ارسال نظرات