۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۲۷۱۴۰
یونیسف:

توحش تل آویو کودکان فلسطینی را به خاک و خون می کشد

آژانس کودکان سازمان ملل گزارشی جدید از کودک کشی رژیم صهیونیستی منتشر کرد.
یونیسف

به گزارش خبرگزاری رسا، آژانس کودکان سازمان ملل، یونیسف اعلام کرد در 3 ماهه پایانی سال 2015 در حملات نظامیان صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی، 25 کودک فلسطینی کشته شده‌اند.

 

یونیسف امروز در گزارشی اعلام کرد: نگرانی جدی درباره استفاده از زور به ویژه در حوادثی که کودکان فلسطینی از سوی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرند، وجود دارد.

 

این گزارش می‌افزاید: با افزایش حملات به ویژه در کرانه باختری و قدس شرقی، بیش از یک هزار و 300 کودک فلسطینی در این مدت زخمی شدند؛ این در حالی است که در همین مدت تنها 3 کودک اسرائیلی در کرانه باختری و غرب قدس زخمی شدند.

 

یونیسف در این گزارش به یک نمونه از جنایات اسرائیلی‌ها علیه کودکان فلسطینی اشاره می‌کند؛ در این گزارش آمده است در تاریخ 25 اکتبر 2015 (3 آبان 1394) یک دختر 17 ساله فلسطینی در الخلیل در کرانه باختری از سوی نیروهای اسرائیل دستگیر و با شلیک 5 گلوله کشته می‌شود.

 

این گزارش تصریح می‌کند: نیروهای صهیونیستی گفتند وی (این دختر 17 ساله) تلاش کرده است تا نیروهای پلیس را با چاقو بزند اگرچه شاهدان عینی عنوان کردند او در آن زمان هیچ تهدیدی علیه اسرائیلی‌ها نبوده است و فریاد می‌زد که چاقویی همراه ندارد.

 

یونیسف همچنین تاکید کرد در بازه جولای تا سپتامبر 2015 (تیر تا مهر 1394) در نتیجه حملات اسرائیلی‌ها 4 کودک فلسطینی کشته و 165 کودک دیگر زخمی شده‌اند.

 

آژانس کودکان سازمان ملل در این گزارش به علاوه درباره بازداشت کودکان 12 تا 17 فلسطینی از سوی نظامیان اسرائیل ابراز نگرانی کرده است؛ براساس اعلام سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی، در ماه دسامبر 2015 در مجموع 442 کودک و نوجوان فلسطینی در بازداشت تل آویو به سر می‌بردند که این بالاترین رقم از ماه مارس 2009 (اسفند 1387) تاکنون به شمار می‌آید.

 

از مهر 1394 و در پی بالا گرفتن درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطینی، تاکنون بیش از 210 فلسطینی کشته شده‌اند./982/ب102/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات