۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۲۷۱۳۵
مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان:

حوزویان یکی از مخاطبان اصلی مطالبات رهبر انقلاب هستند

مسؤول همایش اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی و بیانات خود مطالباتی را به صورت عام و خاص از گروه های خاص، دولتمردان و جامعه علمی کشور دارند، گفت: یکی از مخاطبان این مطالبات، حوزه و حوزویان هستند.
نشست خبری امروز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست خبری همایش اقتصاد مقاومتی از دیدگاه قرآن و حدیث با تاکید بر اندیشه های رهبری ظهر امروز در مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو مشهد برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمد علی خیرآبادی مسؤول همایش اقتصاد مقاومتی و مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو مشهد با بیان اینکه فراخوان مقالات این همایش از تیرماه سال گذشته آغاز شده است، افزود: اقتصاد همواره یکی از مسائل مهم جوامع بشری بوده است و نگاه دین نگاهی آمیخته از مسائل دنیوی و اخروی است و  احادیث و روایات هم فراوان نسبت به این موضوع اشاره شده و بر همین اساس با توجه به نام‌گذاری سال گذشته، برای ارائه مقاله در این زمینه فراخوان دادیم.

 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی و بیانات خود مطالباتی را به صورت عام و خاص از گروه های خاص، دولتمردان و جامعه علمی کشور دارند، اظهار داشت: یکی از مخاطبان این مطالبات، حوزه و حوزویان هستند.

 

مدیر مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو با بیان اینکه طلاب و حوزویان یکی از مخاطبان سخنان مقام معظم رهبری هستند و باید پیشگام در رسالت پیام ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری باشند، اظهار داشت: فرمایش رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل جزء ضروریات است و باید به آن توجه شود.

 

وی افزود: ما به عنوان طلبه باید مطالبات رهبری را پاسخ  و به انجام وظایف خودمان در این زمینه رسیده باشیم و نخستین هدف همایش اقتصاد مقاومتی پاسخ به مطالبات رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی و راه های اجرایی کردن و تبیین نظرات رهبری است.

 

حجت الاسلام خیرآبادی در ادامه به روایت "من لا معاش له، لا معاد له" اشاره کرد و افزود: امروه از مسائل مهم در کشور مسأله اقتصاد مقاومتی است و همانطور که در روایات و احادیث از ائمه اطهار مشاهده می کنیم نگاه ویژه به اقتصاد و نگاه دین به دنیا و نیازهای آخرت نگاه ویژه ای بوده است که کسی که زندگیش برنامه ندارد نمی تواند آخرتی هم داشته باشد و اگر برای فقر و نیازمندی های جامعه برنامه ریزی نشود سربرآوردن کفر را شاهد خواهیم بود و دین اسلام  سفارش کرده که مبادا از این مطللب غافل نشویم.

 

وی در پایان با بیان اینکه این همایش برای نخستین باز است که در حوزه علمیه خراسان برگزار می شود، اظهار داشت: تلاش می کنیم که انشاء الله به اقتصاد پویا و بالنده برسیم./202/859/ب1

ارسال نظرات