۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۴۲۷۱۲۶

عربستان «مرکز ملی عملیات امنیتی مشترک» راه‌اندازی می‌کند

طبق یک گزارش، عربستان سعودی قصد دارد یک مرکز امنیتی نظارتی جدید راه‌اندازی کند که در نوع خود بزرگترین و مدرنترین مرکز در خاورمیانه است.
حج

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه انگلیسی زبان «سعودی گازته» روز یکشنبه (26 اردیبهشت) گزارش داد 1600 افسر آموزش دیده در خارج از کشور که مسلط به زبان انگلیسی هستند در این مرکز موسوم به «مرکز ملی عملیات امنیتی مشترک» که در مکه مستقر است فعالیت می‌کنند و 18 هزار دوربین مراقبت که به «اپلیکیشن‌های هوشمند متصل خواهند شد» نیز اوضاع امنیتی را رصد می‌کنند.

 

در هر شیفت کاری این مرکز 400 کارمند فعالیت می‌‎کنند.

 

این روزنامه عربستانی به مکان آموزش افسران یادشده و زمان افتتاح رسمی این مرکز اشاره نکرد اما اعلام کرد «مرکز کنترل امنیت جاده‌ای» در حال حاضر از این محل جدید فعالیت می‌کند.

 

وزارت کشور عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اتاق‌های عملیات‌های کنونی در این مرکز ادغام و همگی در یک مکان خواهند بود.

 

طبق این گزارش این مرکز دو صفحه نمایش بزرگ دارد که تصاویر دوربین‌های امنیتی در آن به نمایش درمی‌آید.

 

در ادامه این گزارش آمده قرار است شماره «911» برای ارتباط با این مرکز در رابطه با مشکلات امنیتی در عربستان اختصاص یابد و تمامی تماس‌های تلفنی ظرف «چند ثانیه» به این مرکز جدید متصل می‌شود.

 

این مرکز که جایگزین «مرکز فرماندهی و کنترل» می‌شود وظیفه رسیدگی به تمامی مسائل امنیتی در عربستان را به عهده خواهد داشت. مرکز فرماندهی و کنترل، تنها اداره خدمات امنیتی در این کشور را به عهده داشت.


 

کارکنان نظارت بر امنیت عربستان 24 سپتامبر سال گذشته میلادی (2 مهر 1394) در اجرای وظایف‌شان و تامین امنیت هزاران تن از حجاج ناکام بودند.

 

پلیس سعودی با بستن یکی از مسیرهای حرکت حجاج در منا در نزدیکی مکه و هدایت دو گروه بزرگ از آنان به سوی یکدیگر موجب ازدحام جمعیت و زیر دست و پا ماندن زائران خانه خدا شد. در این فاجعه هزاران نفر از ملیت‌های مختلف از جمله صدها ایرانی جان باختند./982/ب102/د

ارسال نظرات