۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۲۷۰۸۹
رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال:

برنامه هاي مصوب كميته راهبردي در شبكه ملي پيگيري مي شود/ خانه هاي فرهنگ مجازي راه اندازي شود

رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال شبكه اي شدن را يكي از دغدغه هاي خود دانست و با اشاره به اينكه برنامه هاي مصوب كميته راهبردي با قدرت در شبكه ملي پيگيري مي شود، گفت: براي سال 95 بودجه قابل توجهي براي فعاليت هاي شبكه اختصاص داده خواهد شد.
سيد مرتضي موسويان رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال مهدي افراسيابي مدير شبكه ملي فرهنگ مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان،  سيد مرتضي موسويان ظهر امروز درسومين همايش سه روزه مديران مراكز و رابطين استاني شبكه ملي فرهنگ در تالار آزادي دانشگاه كاشان، از مديران مراكز به عنوان افرادي صاحب نظر و بازوهاي اجرايي مركز نام برد و افزود: مديران مراكز بايد در زمينه برگزاري نمايشگاه استاني و ايجاد كسب و كارهايي كه از طريق ستاد شبكه ملي فرهنگ برنامه مي ريزي مي شود اهتمام ويژه داشته باشند.

 

وي افزود: انتظار شبكه و مركز از مديران مراكز استان ها اين است كه خانه هاي فرهنگ را تحت پوشش خود قرار دهند و آنها را در عملياتي كه پيش بيني مي شود بازيگر  اين ميدان بدانند و آنها بازي بدهند و به سمتي بروند كه خانه هاي فرهنگ مجازي را راه اندازي كنند.

 

به گفته وي بيش از 600  نفر از افراد حقيقي در صف ايجاد كسب و كار در سراسر كشور هستند كه همه آنها به عنوان لشكري براي مديران مراكز هستند تا با هدايت شما فعاليت هاي خود را ادامه دهند.

 

رئيس مركز فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال با تأكيد بر شبكه اي فكر كردن مديران مراكز، گفت: كاري را كه به عنوان يك ايده به ذهن شما خطور مي كند در طراحي و پياده سازي آن كل شبكه را در نظر داشته باشيد تا از استعداد و پتانسيل شبكه براي بزرگ شدن ايده ها استفاده شود.  

 

موسويان بر تأسيس اتحاديه مديران مراكز تأكيد كرد و گفت: براي تأسيس اين اتحاديه ما نيز به سهم خود و به لحاظ قانوني تلاش مي كنيم تا با تأسيس اين اتحاديه براي پيش قراولان در اين عرصه ايده هاي خود را ارائه كنند.  

 

به زودي شبكه ملي در سراسر كشور با مشاركت فعالان در عرصه فضاي مجازي فعال خواهد شد

وي اظهار اميدواري كرد به زودي شبكه ملي به وسعت كشور و با مشاركت همه فعالان در عرصه فضاي مجازي  فعال شود.

 

موسويان با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با فضاي مجازي و پرداختن به اقتصاد مقاومتي، يادآور شد: ما بايد جايگاهي را احراز كنيم كه براي اقتصاد دانش بنيان در فضاي مجازي، سياست هاي اقتصادي كشور و برنامه ريزي همه جانبه براي بهبود شبكه كسب و كار را فراهم كنيم.

 

رئيس مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال همچنين با اشاره به تأكيد رئيس جمهوري براي ايجاد اشتغال جوانان، اظهار اميدواري كرد با طرحي‌كه افراسيابي مدير شبكه ملي فرهنگ مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال دارند، حداقل 2 هزار شغل در سال جاري محقق شود.   

  

همايش مديران مراكز و رابطين استاني شبكه ملي فرهنگ در كاشان ركورد دار همايش هاي قبلي است

در ادامه مهدي افراسيابي مدير شبكه ملي فرهنگ مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال نيز با اشاره به اينكه تمامي مديران مجتمع هاي فرهنگي ديجيتال، رابطين شبكه ملي فرهنگ و رابطين استاني فناوري اطلاعات در اين همايش حضور دارند، ابراز کرد: سومين همايش  سه روزه مديران مراكز و رابطين استاني شبكه ملي فرهنگ دركاشان به لحاظ تعداد شركت كننده ركورد دار همايش هاي دو دوره قبلي است.  

 

وي يكي از ويژگي هاي اين همايش را نشست هاي آموزشي اعلام كرد و گفت: در اين همايش جلساتي با حضور رابطين استاني اعم از شبكه ملي فرهنگ و رابطين استاني فناوري اطلاعات با مديران مركز فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال برگزارخواهد شد.

 

افراسيابي يادآور شد: جلسات شبكه ملي فرهنگ به ارائه گزارشي از فعاليت و عملكرد ها و تدوين برنامه هاي يكسال آينده اختصاص خواهد داشت.

 

مدير شبكه ملي فرهنگ مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال بیان کرد: در دومين روز اين همايش سه روزه، كلاس هاي آموزشي و نمادين هماورد خلاقانه از ‹‹ايده تا محصول›› برگزار خواهد شد.

 

وي با تأكيد بر اينكه مسؤولان كشور به دنبال ايجاد اشتغال در كشور هستند گفت: با توجه به اينكه اشتغال در فضاي آي تي با حداقل سرمايه امكان پذير است همه از اين واقعه استقبال مي‌كنند، از اين رو جلساتي براي معرفي خدمات و كاربردهاي مبتني بر اقتصاد فرهنگ برگزار خواهد شد تا با استفاده از اين كاربردها، فضاي كسب و كار براي خود راه اندازي كنند.  

 

لازم به ذكر است، سومين همايش سه روزه مديران مراكز و رابطين استاني شبكه ملي فرهنگ از صبح امروز با حضور، مديران مجتمع هاي فرهنگي ديجيتال، رابطين شبكه ملي فرهنگ، رابطين استاني فناوري اطلاعات در تالار آزادي دانشگاه كاشان آغاز شد./202/1307/ب1

ارسال نظرات