۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۴۲۷۰۶۰
رای‌الیوم: 

جنوب یمن گورستان متجاوزان است

روزنامه رای الیوم در سرمقاله امروز خود نوشت: ائتلاف تحت فرماندهی عربستان در جنوب یمن دچار ناکامی شده است و جنوب و شمال این کشور گورستان نیروهای متجاوز است.
حملات عربستان به یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه رای الیوم نوشت: جشن ائتلاف تحت رهبری عربستان برای اخراج کردن عناصر القاعده از شهر مکلا مرکز استان حضرموت در جنوب یمن سه هفته بیشتر داوم نیافت. نیروهای ائتلاف از جمله نیروهای ویژه سعودی و اماراتی در کنار نیروهای وابسته به عبدربه منصور هادی (رییس جمهور مستعفی و فراری یمن) و دولت (دست نشانده) او در ریاض، در عملیات "آزادسازی" مکلا در سه هفته پیش شرکت داشتند.

 

این روزنامه افزود: عناصر القاعده از در از شهر مکلا خارج شدند تا عناصر داعش از پنجره وارد شوند. این امر اوضاع را بار دیگر برهم زد زیرا این نیروهای ویژه پیشتر با القاعده می جنگیدند و امروز با همتایان خطرناکتر آنها یعنی داعش نیز می جنگند.

 

روزنامه رای الیوم به دو حمله داعش در شهر مکلا در طول یک هفته اخیر اشاره کرد و افزود: ورود داعش به شهر مکلا خبر بدی برای نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان و همتایان آمریکایی آنها است که به هدف تامین امنیت مکلا و پاکسازی آن از القاعده وارد یمن شدند.

 

به نوشته رای الیوم، دو حمله اخیر در شهر مکلا بر این تئوری تاکید می کند که نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان شهرهای جنوب یمن را (به زعم) خود آزاد کردند تا آنها را به نفع القاعده و داعش از دست بدهند و این تشدید حملات گروههای تندرو همزمان با انتشار برخی خبرها درخصوص شکست مذاکرات کویت بین طرف های درگیر در جنگ یمن شده و تاکنون هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

 

این روزنامه خاطرنشان کرد: ما یک سال و دو ماه پیش از تریبون این روزنامه گفتیم که یمن از جنوب و شمال، گورستان متجاوزان است و اهالی "طوفان قاطعیت " و دوستان آنها حرف ما را باور نکردند و فکر می کردند که دخالت (نظامی) در یمن تنها چند روز یا چند هفته بیشتر طول نمی کشد و به نفع آنها تمام می شود اما این دخالت وارد دومین سال خود با تنش بیشتر شده است.

 

این روزنامه پیش بینی کرد که احتمالا مذاکرات کویت درباره یمن شکست بخورد و حملات هوایی از سرگرفته شود اما تاکید کرد: یمنی ها به جنگ عادت کرده و درحال کنار آمدن با آن هستند و چیزی ندارند که از دست بدهند اما در مقابل، وضعیت کسانی که در این کشور دخالت نظامی کرده اند،  تماما برعکس است./847/ب102/د

ارسال نظرات