۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۲۷۰۱۹
آیت الله اراکی:

پشتیانی نکردن از جبهه مقاومت برابر با قرار گرفتن در جبهه نفاق است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر لزوم پشتیبانی جهان اسلام از جریان مقاومت، پشتیانی نکردن از جبهه مقاومت را برابر با قرار گرفتن در جبهه نفاق دانست.
آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت­ الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش «انتفاضه پلی برای بازگشت» که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: باید سالروز اعلام دولت نامشروع اسرائیل و تحکیم قدرت پوشالی صهیونیست ها را بر قلب جهان اسلام و بشریت تسلیت گفت و انتفاضه بزرگ اقصی را به همه بشریت باید تبریک گفت.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی آزادی فلسطین را در گروه متحد شدن امت اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: اگر امت اسلامی واحد شد، فلسطین خود به خود آزاد می شود که این شعار، آرزو و تخیل نیست، بلکه مبتنی بر جامعه شناسی دقیق قرآنی و سنت هایی است که قرآن در جریان عزت و ذلت ملت ها و شکست و پیروزی آنها بیان می کند.

 

آیت ­الله اراکی تصریح کرد: در قرآن یک منظومه کاملی از سنت های اجتماعی تبیین شده وجود دارد که بخش عظیمی از آنها مربوط به پیروزی و شکست ها است؛ وقتی قرآن می فرماید لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنينَ؛ این تنها یک حکم قرآنی، الهی و تشریعی نیست، بلکه تبیینی از یک واقعیت تکوینی نیز است که اشاره به سنتی دارد که پیمان بین ایمان و عزت را تبیین می کند.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به سخنی از امام حسین(ع) گفت: نهاد جامعه اسلامی نهادی است که از درون خود عزت پرور بوده و ممکن است دست و پایش بریده و برگش ریخته شود و بخشی از آن را به ذلت بکشانند اما سرانجام نهاد این جامعه زیر بار ذلت نخواهد رفت و روح عزت زنده است تا به طور کامل بر دشمن پیروز شود و این روح پیروزی، عزت طلبی و ذلت ستیزی در درون جامعه اسلامی زنده خواهد ماند و طبیعت جامعه اسلامی است.

 

وی با بیان این که روحی در درون جامعه اسلامی سریان دارد که روح محمد(ص) است، یادآور شد: این که در فرهنگ اسلامی و منابع دینی به رسول خدا مقام اُبُوَّت داده شده است، منشأ اخوت افراد جامعه اسلامی می شود که یک ابوت نسبی نیست، بلکه ابوت روحی است و همان روحی بوده که پیامبر(ص) در جامعه اسلامی متولد کرد.

 

آیت­ الله اراکی خاطرنشان کرد: این روح در بین اهل ایمان منجر به پیدایش هویتی می شود یک جنبه پیوست بین مؤمنان است که در برابر مؤمن دیگر سینه سپر نمی کنند، اما در برابر کافران می ایستند که این روح، همان هویت رسول خدا(ص) ست که در برابر خدا و رسول(ص) خاضع بوده و حرفشان یکی است.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: روح جامعه اسلامی از سوی دیگر در برابر شیطان، کفر و دشمنان اسلام تبدیل به روح ستبرِ شکست ناپذیر قدرتمندی می شود که اراده اش شکست نمی خورد و این قانون نبرد اراده ها است.

 

وی مقاومت را لازمه پیروزی در برابر دشمنان عنوان و تصریح کرد: جبهه ای پیروز است که قدرت، صبر و مقاومت بیشتر داشته باشد و در همه شرایط خود را سراپا نگه دارد؛ در کلمه مقاومت راز پیروزی نهفته است.

 

آیت ­الله اراکی حل مشکلات جامعه اسلامی را در فلسطین دانست و گفت: فلسطین می تواند اراده های جامعه های اسلامی ما را به هم پیوند بزند و این جامعه ما را به رسول الله(ص) گره می زند و بازگشت به رسول الله(ص) را می توانیم از فلسطین آغاز کنیم.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هدف از تشکیل اسرائیل را لگدمال کردن جامعه اسلامی مطرح کرد و یادآور شد: همه مشکلات جامعه اسلامی که امروز عمده این مشکلات در فلسطین جلوه می کند و امروز در سوریه، مصر، عراق و دیگر کشورها اتفاق می افتد، دست اسرائیل دیده می شود و به مشکل جهان اسلام تبدیل شده است؛ اصل مسأله اسرائیل به این معنا بود که هویت جامعه اسلامی زیر پا لگدمال و آن اراده به ذلت تبدیل شود و چالشی برای هویت جامعه اسلامی بود.

 

وی پشتیانی نکردن از جبهه مقاومت را برابر با قرار گرفتن در جبهه نفاق عنوان کرد و افزود: وقتی این مقاومت به عنوان روح جامعه اسلامی برخاست، باید از سراسر جهان اسلام پشتیبانی شود و اگر کسی پشتیبانی نکرد، در جبهه نفاق قرار خواهد گرفت؛ پرچم مقاومت، پرچم رسول الله است؛ جریان هایی به دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران از حماس، جهاد اسلامی، حماس و مقاومت اسلامی دفاع می کند، خرده می گیرند و اینها همان جریان نفاقی است که در جامعه اسلامی وجود دارد.

 

آیت ­الله اراکی جریان های انحرافی را به دُمَل چرکینی تعبیر کرد که سرباز کرده و خاطرنشان کرد: این جریان نفاق، بیماری جدیدی در جامعه اسلامی نیست، بلکه آنچه امروز اتفاق می افتد این درد و عفونت سرباز کرده و اگر داعش و جریان های افراطی وجود دراد، عبارت از سرباز کردن آن دُمَل چرکینی بوده که صدها سال است از آن رنج می بریم و این نشانه صحت بوده و نشان از این است که جامعه اسلامی شروع به بازیابی خود کرده و قطعا جریان های افراطی و تفریطی منزوی خواهد شد و تداوم نخواهد داشت.

 

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که از بین رفتن جریان های انحرافی آغاز بازگشت جامعه اسلامی به هویت اسلامی است، اظهار داشت: این دمل چرکین جامعه اسلامی منفجر خواهد شد و شده است آغاز بازگشت جامعه اسلامی به هویت رسول اکرم(ص) و هویت اسلامی حقیقی و پیدایش یک اراده اسلامیِ سخت کوشِ ستبرِ ذلت ناپذیرِ همراه با پیروزی است و این تولی همان گرد پرچم رسول الله جمع شدن است.

 

وی در پایان با اشاره به این که درد جهان اسلام درد همه مسلمانان است، تصریح کرد: ایام شعبان و رمضان اگر هم جهان اسلام در دل ما است، باید از هر فرصتی برای دعاکردن برای مظلومان جهان اسلام استفاده می کنیم و دعا کردن نشان دهنده این پیوستی است که با رسول الله(ص) پیدا می کنیم؛ باید درد جهان اسلام، درد ما باشد و دیدن سیل آوارگان فلسطینی در پشت سیم های خاردار، انسان را بیتاب می کند./822/پ201/ج1

ارسال نظرات