۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۲۶۹۴۷
اقتصاد مقاومتی از فرهنگ تا عمل(۲۶)

ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی نیازمند تبیین سیره علمای دینی

حجت الاسلام سعیدی گفت: در عرصه اقتصاد تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم در حالی که ما در گذشته هم داشتیم که مرحوم آقاسید محمدکاظم یزدی طباطبائی در صد سال پیش به خرید اجناس داخلی حکم دادند.
اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام محمد سعیدی، نائب رییس اول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در گفت ‏و‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه یکی از دغدغه های بسیار مهم مقام معظم رهبری که همیشه تکیه و تأکید بر آن داشتند، روی آوری و گرایش به تولید داخلی در همه زمینه ها بود، بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی باید اتکا به خود داشته باشیم و این در جامعه دینی ما اصل حاکم و اصل مهمی است.

 

وی ادامه داد: تا این اصل به شکل شایسته حاکم نشود یعنی تا زمانی که اقتصاد مقاومتی به اقدام و عمل نرسد چیزی به نام فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه ما به وجود نخواهد آمد.

 

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با بیان اینکه باید برای ایجاد اقتصاد مقاومتی باید هم اقدام شود و هم عمل تصریح کرد: از مسؤولان ارشد کشور گرفته تا مصرف کننده به صورت حلقه وار به هم پیوسته و وابسته در این عرصه سهیم باشند.

 

وی ادامه داد: تولیدکننده هم باید در تولید مصمم باشد که به نام ایران اسلامی و برای ایران اسلامی تولید کند و همچنین در بازار اسلامی و مصرف کننده هم باید این تفکر را وجود داشته باشد که در این صورت می توان گفت در جامعه اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

 

حجت الاسلام سعیدی با ابراز تأسف از وضعیت کنونی کشور در مسأله اقتصاد و اهمیت تبیین سیره اقتصادی بزرگان دینی گفت: ما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم در حالی که ما در گذشته هم داشتیم که مرحوم آقاسید محمدکاظم یزدی طباطبائی در صد سال پیش به خرید اجناس داخلی حکم دادند، معنایش این است که علمای اسلام، بزرگان و مراجع به ویژه رهبر انقلاب تأکید بر این دارند که در زندگی جز به تولید مسلمانان و صاحب همین کشور دست به سمت دیگری دراز نکنند.

 

 

وی با بیان اینکه برای تحقق این امر مسؤولان باید از خودشان شروع کنند، ابراز کرد: اگر همه این را یک هدف بدانند که از کالای داخلی به جای نمونه خارجی آن استفاده کنند این کار در راستای تبیین اقتصاد مقاومتی بسیار مؤثر است.

 

 حجت الاسلام سعیدی در پایان گفت: نکته بعدی که همگان باید به آن توجه کنند پرهیز از اسراف و ترویج قناعت در زندگی است، که این دو مورد جزء سفارش اکید اسلام و مکتب توحیدی است و ائمه اطهار(ع) در سفارش‌های خود به این نکات توجه داشتند./875/ت303/س

ارسال نظرات