۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۴۲۶۸۹۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

بدحجابی موجب افزايش آمار طلاق و سست شدن بنيان خانواده می شود

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران افزايش آمار طلاق و سست شدن بنيان خانواده را از اثرات بدحجابي ذکر کرد و گفت: بدحجابي با کنار زدن اخلاقيات و تمرکز بر ظواهر و افزايش تنوع‌ طلبي زمينه انحراف همسران را فراهم مي‌کند و به تبع آن به تزلزل خانواده منجر مي‌شود.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه ستاد شئون فرهنگی استان، مسأله عفاف و حجاب را امري مهم دانست و تأکيد کرد: نمی توان در جامعه اسلامي و ارزشي با آموزه‌هاي والاي اهل بيت(ع) نسبت به مسأله حجاب و عفاف بي‌اهميت بود.

 

وی با انتقاد از ترويج فرهنگ بدحجابي در کشور، اظهار داشت: بسياري از جوامع تحت تأثير انقلاب اسلامي بوده و هستند، اما متأسفانه امروز می بینیم کانون حرکت عظيم اسلامي از مباحثي که انقلاب اسلامي براي آن به وجود آمده است کمی فاصله گرفته است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: اين انقلاب حاصل خون هزاران انسان پاک و عصاره همه تلاش‌هاي مراجع تقليد و انسان‌هاي بافضيلت بعد از غيبت صغراي امام زمان(عج) است و بايد قدر اين نظام را بدانيم.

 

وی با تأکید بر این که نبايد مسأله عفاف و حجاب را سياسي تلقي کرد و با بیان این که اقتدار نظام اسلامي در گرو ارزش‌ هاي اسلامي و ديني است، گفت: آنچه که موجب اقتدار نظام شده است پايبندي به ارزش‌هاي والاي اسلامي و آموزه‌هاي مکتب اهل بيت(ع) بوده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران مسأله عفاف و حجاب را نيازمند عزم ملي دانست و اظهار داشت: همه مسؤولان و آحاد ملت  بايد دست به دست هم دهند و رسالت خود را به درستي ايفا کنند.

 

وی با اشاره به این که بدحجابي سبب مي‌شود که فرد نسبت به داشته‌ها و فرهنگ غني ايراني اسلامي دچار بي‌ تفاوتي شود و اصالت خود را فراموش کند، گفت: فرهنگ عفاف و حجاب، يکي از باورهاي اصيل ديني است که با شناسايي مرزهاي مفهومي حيا، عفاف و حجاب که جان مايه فرهنگ عفاف هستند و نيز ابزار و شيوه هاي نو، مؤثر و اطلاعات جامعه شناسي و روان شناختي به جامعه تزريق مي شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: فرهنگ سازي مناسب نيازمند عمق بخشيدن به سطح باورهاي اجتماع، ترويج گسترش باورهاي موجود يا نهادينه شده و حفظ و نگهداري حفظ باورهاي نهادينه است که در امر ترويج فرهنگ عفاف و حجاب نبايد از اين مهم غفلت کرد.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تبيين فلسفه و پيامدهاي مثبت فرهنگي، اجتماعي، رواني و اخلاقي عفاف و حجاب در عرصه‌هاي مختلف زندگي و اثرات منفي عدم رعايت آن در سست شدن بنيان‌هاي اخلاقي جامعه را از جمله راهکارهاي علمي جهت نهادينه سازي فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه برشمرد.

 

وی با بيان اين که حجاب از مسائل ضروري دين مبين اسلام است و از ديدگاه قرآن عدم رعايت آن از گناهان کبيره محسوب مي‌شود، ادامه داد:‌ امروز دشمنان اسلام با واقف شدن به اهميت تأثير عفاف و حجاب در تحکيم بنيان هاي خانواده درصدد ترويج بي بند باري و از هم گسستن کانون خانواده در نظام اسلامي هستند.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به آثار متعدد فردي، خانوادگي و اجتماعي بدحجابي، گفت: نخستین اثر بدحجابي، خودباختگي است، بدحجابي سبب مي‌شود که فرد نسبت به داشته‌ها و فرهنگ غني ايراني اسلامي دچار بي‌تفاوتي شود و اصالت خود را فراموش کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزايش آمار طلاق و سست شدن بنيان خانواده را از ديگر اثرات بدحجابي ذکر کرد و اظهار داشت: بدحجابي با کنار زدن اخلاقيات و تمرکز بر ظواهر و افزايش تنوع‌ طلبي زمينه انحراف زن و يا شوهر را فراهم مي‌کند و به تبع آن به تزلزل خانواده منجر مي‌شود.

 

وی وظيفه مهم زنان مسلمان را حفظ حريم خانواده با ترويج و صيانت از شئونات اسلامي و تربيت شايسته کودکان و نوجوانان دانست و گفت: هر فردي که در حريم خانواده با مسائل ديني و قرآني مأنوس باشد به يقين به سوي مفاسد اجتماعي و اخلاقي سوق داده نخواهد شد و در نتيجه شاهد ارتقاي سطح امنيت اجتماعي در جامعه خواهيم بود./1317/202/ب2

ارسال نظرات