۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۲۶۸۸۷
استاد حوزه علمیه:

پاسخ به شبهات و ارتقای بصیرت جامعه رسالت مهم حوزه‌های علمیه است

مدرس حوزه علمیه گفت: آنچه از حوزه‌های علمیه انتظار می‌رود، این است که پاسخگوی شبهات فقهی و اعتقادی مردم باشند و از سوی دیگر بصیرت سیاسی مردم را بالا ببرند که برای این امر باید منابع آموزشی حوزه‌ها اصلاح شود.
حوزه علمیه

فاطمه رشیدریگی، مدرس حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: منابع آموزشی حوزه‌ها باید بررسی و اصلاح شوند، چرا که یک بانو یا برادر طلبه در طی چند سال تحصیل، باید اصل دین را فراگیرد و توانایی پاسخگویی به هرگونه شبهه فقهی و اعتقادی را داشته باشد.

 

وی اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان تأکید فرمودند، امروزه در فضای مجازی شبهات بسیاری از سوی دشمنان نظام اسلامی مطرح می‌شود و وظیفه حوزه‌های علمیه است که پاسخگوی این شبهات باشند و نگذارند دشمن تفکر انحرافی را به جامعه تزریق کند.

 

مدرس حوزه علمیه بیان کرد: طلاب و روحانیان باید آنچنان مجهز و مسلط باشند که بتوانند با تمام قدرت و با سلاح علم و بصیرت، جلوی توطئه و ترفندهای دشمن بایستند و آنان را مغلوب سازند.

 

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال یک مسأله فقهی بسیار ساده درباره پوشش بانوان وجود دارد که می‌گویند پوشاندن وجه و کفین (صورت و دست و پا) ضروری نیست، در حالیکه به دنبال این حکم آمده است مشروط بر اینکه عامل مفسده نباشد و نیز زینت نداشته باشد. اما کمتر این دو شرط بیان می‌شود و افراد دچار اشتباه می‌شوند.

 

رشیدریگی عنوان کرد: در دین اسلام سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست است، از این رو در حوزه‌های علمیه باید آموزش کتب سیاسی تاریخ تشیع، فقه سیاسی شیعه و همچنین تاریخ انقلاب اسلامی پررنگ شود.

 

وی اظهار کرد: امروزه دشمنان نظام اسلامی در داخل و خارج با انگیزه‌های سیاسی به دنبال تزریق افکار منحرف در ذهن جوانان هستند، از این رو وظیفه حوزه‌های علمیه است که بصیرت دینی و سیاسی جامعه را ارتقا دهند تا در مقابل چنین توطئه‌هایی آسیب‌پذیر نباشند./302/831/ب1

ارسال نظرات