۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۲۶۸۸۶

مراسم تجلیل از خیرین حوزه علمیه ساز در میاندوآب برگزار شد

مراسم تجلیل از خیرین حوزه علمیه ساز شهرستان میاندوآب با حضور جمعی از مسؤولان و خیرین در حسینیه حوزه علمیه امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد.
حجت الاسلام حسن زاده، مسؤول حوزه های علمیه میاندواب مراسم تجلیل از خیرین حوزه علمیه ساز مراسم تجلیل از خیرین حوزه علمیه ساز مراسم تجلیل از خیرین حوزه علمیه ساز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حمید حسن زاده، امروز در مراسم تجلیل از خیرین حوزه علمیه ساز شهرستان میاندوآب با اشاره به اهمیت کار خیر و احسان در دین مبین اسلام، گفت: در آیات و روایات توصیه فراوانی به کار خیر، احسان و نیکوکاری شده است.

 

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می فرماید: «هرگز به نیکى دست نیابید مگر این که از آنچه دوست دارید انفاق کنید، و هر چه انفاق کنید، قطعا خدا از آن آگاه است»، اظهار کرد: انفاق در نزد خداوند متعال از اجر و پاداش فراوانی برخوردار است و انسان ها می توانند از آنچه که دوست دارند انفاق کنند تا به این اجر دست پیدا کنند.

 

حجت الاسلام حسن زاده افزود: انفاق ذخیره ای برای آخرت است و در برخی از مواقع برای تأثیرگذاری بیشتر در میان مردم، بهتر است تا در آشکارا انجام گیرد.

 

مسؤول حوزه های علمیه شهرستان میاندوآب با تأکید بر اینکه ره توشه آخرت، اعمال خیر و نیکو است، تصریح کرد: البته باید انفاق به دور از اسراف و سخت گیری باشد و انسان بداند که انسان مسلمان، در انفاق و مصرف، نه اسراف می کند و نه سختگیری، بلکه راه میانه بین این دو را برمی گزیند.

 

وی در ادامه به رسالت روحانیان در تبیین احکام صحیح دین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: برای اینکه جامعه تشیع در مسیر خود دچار انحراف نشود، لازم است که مبلّغان مذهبی و کارشناسان دینی در هر زمان و دوره، معارف صحیح را در دسترس افراد جامعه قرار داده و نظام ارزشی اسلام را به شکل صحیح به جهانیان عرضه کنند.

 

امام جمعه میاندوآب تصریح کرد: وجود اسلام در جامعه به عنوان یک نظام و یک ایدئولوژی و جهان بینی حاکم مرهون روحانیّت است، زیرا این قشر اسلام را به خوبی می شناسند و می توانند به درستی به جامعه معرفی کنند.

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به نقش علمای شیعه در حفظ و صیانت از دین مبین اسلام، اظهار کرد: علما نقش مهمی در حفظ و صیانت از اسلام دارند و مسأله روحانیت نیز یک امر مهم در جامعه است چرا که مردم حقیقتاً در مسائل دینی، دنیوی، سیاسی فرهنگی و اقتصادی، روحانیّت را محل رجوع می دانند.

 

همچنین در این مراسم حجت الاسلام مهدی بایرامی، مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) در سخنانی با تبریک اعیاد شعبانیه، به نقش حوزه های علمیه در صیانت از اسلام اشاره کرد و گفت: علما نقش مهمی در زنده نگهداشتن اسلام و مکتب شیعه داشته اند و باید این نقش را تقویت کرد.

 

مراسم تجلیل از خیرین حوزه علمیه ساز شهرستان میاندوآب با حضور جمعی از مسؤولان و خیرین در حسینیه حوزه علمیه امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد./936/203/ب2

ارسال نظرات