۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۴۲۶۷۹۵
سفیر ایران در سوریه:

روند میدانی در جبهه حلب به نفع جریان مقاومت است

سفیر ایران در سوریه با اشاره به آخرین وضعیت خان طومان، گفت: خان طومان خط مقدم جبهه در حلب بوده و در حال حاضر روند میدانی در جبهه حلب به نفع ارتش سوریه و جریان مقاومت است.
سفیر ایران در سوریه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رئوف شیبانی سفیر ایران در سوریه ضمن شرکت در مراسم بزرگداشت شهید سید مصطفی بدرالدین که عصر امروز در دفتر حزب الله در تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: شهید مصطفی بدر الدین در عملیات‌هایی که بر عهده داشت، شکست‌های جبران‌ناپذیری را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده بود.

 

وی افزود: شهید بدرالدین از طرف دبیرکل حزب‌الله لبنان فرماندهی میدانی نیروهای حزب‌الله سوریه را بر عهده داشت، با حضور و فرماندهی این شهید بزرگوار در غوطه شرقی و مناطق پیرامونی مرز لبنان و سوریه شاهد پیروزی‌های چشمگیر مقاومت بودیم، با وجود اینکه شهید بدر الدین چهره فعال و مجاهد پشت پرده بود، ولی در عین حال در نبرد میدانی چهره‌ای شناخته شده داشت.

 

شیبانی در خصوص وضعیت میدانی ارتش سوریه و جریان مقاومت در این کشور تصریح کرد: سیر تحولات میدانی به نفع محور مقاومت و کشور سوریه است، در ابتدای بحران که طرف مقابل مورد حمایت رژیم صهیونیستی و نظام سلطه بود ادعا می‌کردند که ظرف سه ماه می‌توانند بر سوریه مسلط شده و حاکمیت سوریه را بر عهده بگیرند، ولی در حال حاضر ما شاهد پنج سال مقاومت مردم سوریه و حامیان آنها هستیم.

 

سفیر ایران در سوریه با بیان اینکه حامیان تروریست‌ها مجبور به مذاکره با دولت سوریه شده‌اند، گفت: گروه‌های تروریستی شرط‌‌بندی کرده بودند در کمتر از سه ماه  در «مسجد اموی» نماز برپا کنند اما  در حال حاضر این مذاکرات نوعی پیروزی برای دولت سوریه و محور مقاومت است.

 

شیبانی در خصوص آخرین وضعیت خان‌طومان نیز تصریح کرد: خان طومان خط مقدم جبهه در حلب است، که گروه‌های تروریستی موجود در این منطقه به‌طور مستقیم از سوی کشورهای حامی تروریسم تغذیه می‌شوند.

 

وی ادامه داد: جریان‌های تروریستی در یک مقطع با استفاده از شرایط بد آب و هوایی سوء استفاده کردند و موفق شدند اقدامات ایذایی را در خان‌طومان انجام دهند ولی در حال حاضر روند میدانی در جبهه حلب به نفع ارتش سوریه و جریان مقاومت است و در آینده نزدیک خبرهای خوشی را از این جبهه خواهیم شنید./202/811/ب1

ارسال نظرات