۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۲۶۷۴۱
درنشست «گفت و گوی دینی میان شیعه و کاتولیک» مطرح شد؛

بیان شباهت های شیعه و کاتولیک

مسؤول سابق مرکز اسلامی منچستربا بیان این که بسیاری از احکام اسلامی با کاتولیک ها شباهت دارد، گفت: آنها شبیه سیستم امامت، روحانیت، مرجعیت و ولایت مسلمانان هستند و مکان های زیارتی و حرم ها و شهادت ونمادهای دینی برای کاتولیک ها مهم است.
شیعه و کاتولیک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست «گفت و گوی دینی میان شیعه و کاتولیک» با حضورپرفسور ولف، روحانی و رییس دانشگاه کاتولیک در انگلستان، حجت السلام شمالی، نماینده مقام معظم رهبری در انگلستان، امروز 24 اردیبهشت در دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

 

در این نشست ویلیام اسکول، دبیرکل فرقه های مختلف رهبانیت، ملکسی میلیان از کنیا، محقق و پژوهشگر در حوزه مطالعات اسلامی، خانم دکتر کاترین و دکتر لوون از استرالیا از فعالین در گفت و گوی ادیان و جمعی دیگر از پژوهشگران و محققان بین المللی در حوزه علوم اسلامی حضور داشتند.

 

حجت الاسلام شمالی دراین نشست به نقاط مشترک فکر شیعه و کاتولیک و افتراق این دو گروه پرداخت و گفت: اسلام و مسیحیت شباهت های زیادی دارند و هر دو جزو ادیان توحیدی هستند.

 

این مؤلف و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: تصوری که مسیحیان از توحید دارند در واقع اینست که آنها خدای واحد را قبول دارند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در انگلستان با بیان این که درباره شباهت های مسلمانان و کاتولیک کتاب های بسیاری نوشته شده است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین شباهت ها سلسله مراتب است چرا که وقتی پروتستان ها از کاتولیک جدا شدند بسیار متفرق شدند و خدا می داند چند فرقه منشعب شدند.

 

وی با بیان این که کاتولیک ها مرکزیت دارند، اظهار کرد: آنها شبیه سیستم امامت، روحانیت، مرجعیت و ولایت مسلمانان هستند و مکان های زیارتی و حرم ها و شهادت برای کاتولیک ها مهم است.

 

مسؤول سابق مرکز اسلامی منچستر با بیان این که توجه به نمادهای دینی از جمله دیگر موارد شباهت های کاتولیک با شیعه است، تصریح کرد: این درحالی است که پروتستان می گویند باید از نقاشی ها و نمادها شهرها خالی بشوند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در انگلستان افزود: حضرت مریم برای کاتولیک مهم است و بعض ها حتی روی شباهت های حضرت مریم و حضرت فاطمه (س) در این آیین کار کردند.

 

مسؤول سابق مرکز اسلامی منچستربا بیان این که بسیاری از احکام اسلامی با کاتولیک ها شباهت دارد، تصریح کرد: آنها در طول روز پنج مرتبه نیایش دارند و راهب هم نباید الکل استفاده کند.

 

وی با بیان این که در حال حاضر تعداد کاتولیک ها با مسلمانان برابر است، بیان کرد: در واقع این برابری فرصتی است  تا ذهنیت نسبت به مسلمانان را تصحیح کنیم چرا که کاتولیک نگاهشان به اسلام و تشیع مثبت است./934/202/ب3

 

 

 

 

 

ارسال نظرات