۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۲۶۶۹۶
سردبیر سابق الوفاق در گفت‌وگو با گروه بین الملل رسا:

شهادت مصطفی بدرالدین نقطه عطف پیروزی‌های آینده مقاومت در سوریه خواهد بود/ رد پای دستگاه‌های جاسوسی عربی در شهادت فرمانده حزب الله

سردبیر سابق الوفاق ردپای دستگاه‌های جاسوسی عربی در شهادت فرمانده شاخه نظامی حزب الله لبنان را بسیار مشهود دانست و تاکید کرد: قطعا خون این شهید نقطه عطفی را در پیروزی‌های آینده مقاومت در سوریه ایجاد می‌کند
مصیب النعیمی،‌ سردبیر سابق الوفاق


مصیب النعیمی، سردبیر سابق روزنامه عرب‌زبان الوفاق در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، جایگاه مصطفی بدرالدین، فرمانده شاخه نظامی حزب الله لبنان را در این حزب بسیار رفیع دانست و گفت: بدون شک جایگاه مصطفی بدرالدین که با نام مستعار ذوالفقار شناخته می‌شد، همتراز با عماد مغنیه و امثال اوست؛ چرا که او ابتکار عمل، تجربه و نقش‌آفرینی ویژه ای در مبارزه با اسرائیل داشته است. این فرمانده شهید از سال 1981 و همزمان با تاسیس حزب الله در نبرد علیه رژیم صهیونیستی نقش‌آفرینی می‌کرد.

 


وی افزود: به همان اندازه که جایگاه مصطفی بدرالدین در مقاومت اسلامی لبنان رفیع بود، دشمن نیز کینه عمیقی از او به دل داشت. رژیم صهیونیستی سالیان سال بود که برای یافتن اطلاعاتی از مصطفی بدرالدین جایزه ویژه قرار داده بود. در واقع دشمن همه ظرفیت و امکانات اطلاعاتی خود را صرف ترور عناصر مهم مقاومت اسلامی کرده است.

 


این کارشناس مسائل بین الملل شهادت این فرمانده ارشد حزب الله را خسارتی غیرقابل انکار برای حزب الله دانست و گفت: با این وجود تجربه نشان داده است که شهادت عناصر مقاومت که همواره در جبهه‌ها حضور داشتند و فوت آنها در خانه اساسا منطقی نبوده است، موجب ایجاد جهشی جدید و برکات عظیم برای حزب الله می‌شود. همانگونه که شهادت سید عباس موسوی، دبیرکل وقت حزب الله موجب شد که جهش عظیمی در نبرد مقاومت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی داشته باشد و دستاوردهای مهمی را به دست آورد. در مورد شهید عماد مغنیه نیز همین امر صادق است و شهادت این فرمانده مهم حزب الله حرکت عظیمی را در گرایش به حزب ایجاد کرد.

 

دستگاه‌های جاسوسی عربی در ترور عماد مغنیه و شهادت مصطفی بدرالدین دست داشته اند


النعیمی تهدید‌های مکرر صهیونیست‌ها مبنی بر ترور سید حسن نصرالله را نیز از همین نوع ارزیابی کرد و گفت: رژیم صهیونیستی تصور می‌کند با شکار عناصر مهم حزب الله آینده مبهمی را برای این حزب رقم می‌زند درحالی که واقعیت چیز دیگری است. اگرچه جایگاه این فرماندهان بسیار مهم است اما آنچه در عمل ما مشاهده کرده ایم برخلاف خواست صهیونیست‌ها است.

 


وی با اشاره به بیانیه حزب الله لبنان که گروه‌های تکفیری را مسئول شهادت فرمانده شاخی نظامی مقاومت دانسته است، تاکید کرد: رد پای سازمان‌های جاسوسی عربی در این موضوع به وضوح مشاهده می‌شود. تشکیلات اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با دستگاه‌های جاسوسی برخی کشورهای مرتجع عربی به ویژه عربستان سعودی همدست و همراه است. در مورد شهید عماد مغنیه نیز بعدها کاشف به عمل آمد که دستگاه جاسوسی یکی از کشورهای عربی در دادن اطلاعات و به شهادت رساندن فرمانده مقاومت اسلامی لبنان نقش داشته است. مجموعه‌های تکفیری که تا امروز یک گلوله به سمت صهیونیست‌ها شلیک نکرده اند چیزی جز ابزار  دست اسرائیل و آل سعود نیستند.

 


سردبیر سابق الوفاق عنوان کرد: بدیهی است که آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای عربی نسبت به مقاومت اسلامی و رویکرد آن احساس خطر می‌کنند و به این ترتیب تلاش خود را برای تضعیف آن متمرکز می‌کنند. این روزها نیز سعودی‌ها به صراحت اعلام می‌کنند که مواضع آنها به مواضع صهیونیست‌ها نزدیک است و پر واضح است همه اینها برای ادامه حاکمیت خود بر سرزمین حجاز است.

 

 

برخلاف تبلیغات رسانه‌ای روند نبرد در سوریه به نفع جریان مقاومت است


وی تاکید کرد: اهم رژیم صهیونیستی و عربستان از مدت‌ها پیش علیه مقاومت اسلامی همکاری داشتند اما آنچه متفاوت با دیروز است افشا شدن این همکاری است. عربستان در جنگ سی و سه روزه نه تنها بی طرف نبود بلکه از نظر تبلیغاتی جنجال بزرگی ضد مقاومت ایجاد کرد. عربستان همراهی خود با صهیونیست‌ها را برای همگان علنی کرده است و این امر نه تنها موجب تقویت این محور نمی‌شود بلکه چالش‌های جدی برای آنها به بار می‌آورد. این کشور همه نقطه قوت‌هایی که ده سال پیش در سوریه، عراق، لبنان و سایر کشورهای منطقه داشت امروز از دست داده است.

 


این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه جریان مقاومت در سوریه با شرایطی به مراتب دشوارتر در ابتدای بحران مواجه بوده است گفت: با توجه به تجربه و شناخت نقاط قوت و ضعف دشمن برخلاف آنچه رسانه‌های غربی به تصویر می‌کشند شرایط به هیچ وجه مأیوس کننده نیست. تکفیری‌ها و حامیانشان در نبل و الزهرا ضربه‌های سنگینی خوردند و مناطقی که از دست شورشیان مسلح در مدت اخیر خارج شده به شدت سعودی‌ها را عصبانی کرده است لذا گروه‌های تکفیری که با هم اختلاف داشتند را راضی کردند که برای بازپس‌گیری مناطق با یکدیگر متحد شوند.

 


النعیمی تغییر وضعیت موقت در جنگ را طبیعی دانست و گفت: به هیچ وجه آنها در آینده نمی‌توانند مسیر را تغییر دهند، چرا که بخش اعظمی از مردم سوریه قانع شدند که مسیر گروه‌های تکفیری برای سوریه مفید نیست. علاوه براینکه بنده به شخصه اعتقاد دارم که شهادت فرمانده مصطفی بدرالدین قطعا نقطه عطفی در تحول مهمی خواهد بود که موج جدیدی از پیروزی‌ها را برای مقاومت به همراه خواهد داشت. به امید خدا در همین روزهای آینده آثار خون مصطفی بدرالدین را در سوریه می‌بینیم./983/ب911/ک

ارسال نظرات