۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۲۶۶۷۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

بی اعتمادی ملت ایران به آمریکا عمقی و ریشه دار است

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که در هیچ زمینه‌ای نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد، گفت: بی‌اعتمادی مردم کشور به دولت آمریکا در همه زمینه‌ها است و مختص به مباحث سیاسی و اقتصادی نیست،
ایران به آمریکا

حجت الاسلام نجار فیروزجایی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، با اشاره به جنایت اخیر گروه های تروریستی در سوریه و شهادت بسیاری از مدافعان حرم در این حادثه، اظهار داشت: آنهایی که به دنبال مذاکره‌های پیاپی برای آمریکا به منظور دستیابی به منافع خود بودند با حوادث خان‌ طومان باید دریابند که به هیچ عنوان این کشور قابل اعتماد نیست.

 

وی تصریح کرد: برجام که روزی قرار بود همه مشکلات اقتصادی کشور را حل کند به بن بست خورده است و اموال میلیاردی ایران را به غارت می‌برند با این حال بعضی‌ها با ارائه نظریه‌ هایی مبنی بر برجام دو و سه می‌خواهند کشور را تئوریزه کنند و به اهداف خود برسند.

 

استاد حوزه و دانشگاه مازندران با بیان این‌که برخی از مسؤولان به صورت علنی در برابر رهبری با نام ایشان موضع گرفته‌اند، گفت: این آقایان تنها خود را نیازمند به غرب برای دستیابی به منافع اندک گروه خود می‌بینند و برای رسیدن به آنها، موضوع‌ هایی چون برجام‌ های متوالی را مطرح و منتقدان را با بدترین الفاظ یاد می‌کنند.

 

حجت الاسلام نجار با اشاره به این‌ که حوادث خان‌طومان نشان داد که مذاکره با آمریکا به معنی فریب خوردن و ضرر است، خاطرنشان کرد: همان طوری که در موضوع مذاکرات هسته‌ای کشور با ضررهای جبران‌ ناپذیری روبه‌رو شد، مذاکره برای آتش بس نیز از همان ابتدا بی‌فایده بود و نباید صورت می‌پذیرفت.

 

وی تأکید کرد: شهادت ۱۳ مدافع حرم مازندران باید برای مسؤولان کشور درس بزرگی باشد تا دلخوش به وعده‌های رنگارنگ و دروغ آمریکا نباشند.


استاد حوزه علمیه مازندران افزود: شهادت در راه خدا و در مکتب اسلام افتخار بزرگی است که این ۱۳ شهید مدافع حرم به آن دست یافتند و دشمنان داخلی و خارجی باید بدانند که با این هجمه وسیع دشمنی به هیچ عنوان از انگیزه جوانان کشور برای دفاع از اسلام و ولایت کم نمی‌شود، مکان جنگ برای رزمندگان اسلام فرامرزی است و دیگر مرزهای جغرافیایی کاربرد خود را از دست داده است.

 

وی افزود: عشق به شهادت در شهدای مدافع حرم موجب شد در سوریه حاضر شوند و اگر این شهدا نبودند امروز باید در مرزهای کشور و استان‌های ایران به جنگ با عناصر تکفیری می‌پرداختیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: شهدای مدافع حرم با اخلاص، ایثار و از خودگذشتگی، امنیت و آسایش را برای ملت مسلمان ایران به ارمغان آوردند، امروز جوانان شجاع این مرز و بوم مشتاقانه در دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه به آغوش شهادت می‌روند که این ایثار و گذشت برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان دوران دفاع مقدس است.


نماینده ولی‌فقیه سپاه فریدونکنار گفت: میل به جهاد در میان رزمندگان اسلام کم نمی‌شود و با این توطئه‌های غرب به ویژه آمریکا احساسات مردم ایران اسلامی جریحه‌دارتر از گذشته شده است.

 

حجت الاسلام نجار با تأکید بر این که در هیچ زمینه‌ای نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد، خاطرنشان کرد: بی‌اعتمادی مردم کشور به دولت آمریکا در همه زمینه‌ها است و مختص به مباحث سیاسی و اقتصادی نیست، مهم‌ترین مقصر این حادثه ناگوار آمریکا است که با توطئه در زمان آتش‌ بس سربازان فداکار کشور را به شهادت رساند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از بحران ها و مشکلات امروز کشورهای جهان سیاست های غلط و استکباری آمریکا است، تصریح کرد: آمریکا همواره در پی منافع استکباری خود بوده و در این مسیر دست به هر جنایتی زده است که نمونه ای از آن را می توان امروز در کشورهای منطقه نظیر سوریه، عراق و یمن مشاهده کرد./950/302/ب2

ارسال نظرات