۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۴۲۶۶۶۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

 حقوق بشر تنها ابزاری برای منافع کشورهای استکباری است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به سکوت کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر در برابر جنایت های تکفیری ها در سوریه و عراق, گفت: متأسفانه حقوق بشر تنها ابزاری برای منافع استکباری کشورهای مستکبر دنیا است.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در آیین بزرگداشت شهدای مدافع حرم شهید حسین مشتاقی و سعید کمالی که در مصلای شهرستان نکا برگزار شد با قدردانی از صبر، متانت و ایستادگی خانواده های شهدا گفت: دشمنان از این همه ایستادگی خانواده های شهدا در هراس هستند و وحشت دارند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با بیان این‌که خانواده های شهدا این روحیه ایستادگی را از شهدای خود به ارث برده اند، افزود: همان طور که شهدا برای ما اسوه ایثار و فداکاری هستند، پدران و مادران شهدا نیز به ما درس صبوری و ایستادگی می دهند.

 

وی ادامه داد: امروز دشمنان با وجود همین شهدا است که نمی توانند چشم طمع به کشور ما داشته باشند، چرا که به این باور رسیده اند که نسل های امروزی و فرزندان همین شهدا، ادامه دهنده راه شهدا هستند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: امروز قطره قطره خون شهدا برای ملت ایران دارای ارزش است و ملت ما در طول این مدت در بزرگداشت شهدای مدافع حرم نشان دادند که پای ارزش های انقلاب و اسلام ایستاده اند.

 

وی با اعلام این‌که برای مدافع حرم بودن ابتدا باید وارد حریم شویم و از ولایت تبعیت داشته باشیم، افزود: همه سفارش های شهدا حمایت از ولایت بوده است و باید بدانیم تا زمانی که وارد حریم ولایت نشویم نمی توانیم مدافع حرم برای اهل بیت(ع) باشیم.

 

امام جمعه نکا با بیان این که شهدای مدافع حرم، تربیت یافتگان مکتب عاشورایی و رهروان حقیقی انقلاب و حریم امن ولایت هستند، تصریح کرد: شهدای مدافع حرم با شهادت خود از عزتمندی و ارزش های اسلامی حراست کردند و عظمت و جایگاه والایی دارند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهدای مدافع حرم عزت و اقتدار را برای جامعه اسلامی به ارمغان آوردند، گفت: این افراد در برابر دنیای اسلام نماد رحمت و تواضع هستند و ویژگی آنان در پیوند جامعه ایمانی و اسلامی مشاهده می شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شهدا عاشقانه خانواده خود را رها کرده و در مسیر تحکیم و ترویج ارزش های اسلام و انقلاب گام برداشتند که با این کار خود برای همیشه تاریخ ماندگار شدند، تصریح کرد: شهدا زمینه ساز اقتدار و عظمت نظام اسلامی و بهترین سرمایه ها هستند که باید قدردان مجاهدت های والای آنها باشیم.

 

حجت الاسلام لائینی با تأکید بر این که شهدای مدافع حرم برای حفاظت از اسلام، قرآن و ولایت به درج رفیع شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: مقام این شهدا عالی است و بر طبق صریح قرآن و  روایات ائمه اطهارعظمت  و پاداش شهدا بسیار والا است، شهدا در آخرت از چنان جایگاه و اعتباری برخوردار هستند که همه اولیا خدا غبطه آن را می خورند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خط شهدا نباید به فراموشی سپرده شود، گفت: امروز بر همه ما فرض است در مسیر آرمان های متعالی شهدا گام برداریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به سکوت کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر در برابر جنایت های تکفیری ها در سوریه و عراق خاطرنشان کرد: متأسفانه حقوق بشر تنها ابزاری برای منافع استکباری کشورهای مستکبر دنیا است.

 

 امام جمعه نکا با بیان این که روزانه صدها انسان بی گناه در کشورهای منطقه از سوی تروریست های خونخوار کشته می شوند، تصریح کرد: سازمان های مدعی دفاع از حقوق انسان ها در برابر این جنایت های آشکار تنها سکوت کرده اند و حتی حمایت هم می کنند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به حمایت مالی و تسلیحاتی کشورهای منطقه از گروه های تروریستی، خاطرنشان کرد: متأسفانه کشورهای مدعی اسلامیت در حمایت از ترورریست ها و جنایت کاران منطقه پیشگام هستند و در این مسیر آنها را هدایت می کنند.

 

وی با بیان این که امروز خاورمیانه به دلیل زیاده خواهی ها و خوی استکباری برخی کشورهای غربی و عربی به معرکه جنگ و خونریزی تبدیل شده است، بیان داشت: به حتم محور مقاومت منطقه پیروز نهایی این جنگ خواهد بود و این گروه های تروریستی روزی بلای جان کشورهای متحجر منطقه خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بحران های امروز کشورهای اطراف فرصتی را برای فراموشی جنایت های چند ده ساله صهیونیست ها علیه فلسطینی های بیگناه فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی نباید فریب این توطئه آمریکایی صهیونیستی را بخورند و باید همچنان با قاطعیت بر مواضع ضد صهیونیستی خود تأکید کنند./1317/202/ب2

ارسال نظرات