۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۲۶۶۴۹
خردادماه سال جاری؛

مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی اوقاف در لرستان برگزار می شود

معاون فرهنگی اوقاف لرستان گفت: مرحله مقدماتی مسابقات قرآنی اوقاف هم اکنون در حال نام نویسی شرکت کنندگان است و خرداد ماه این دوره از مسابقات قرآنی برگزار می شود.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی برگزاری مسابقات قرآن در کشور است.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی اوقاف در مراحل شهرستانی تا بین المللی، افزود: نام نویسی مرحله مقدماتی از 14 فروردین ‌ماه آغاز شده است.

 

معاون فرهنگی اوقاف لرستان از نام نویسی مرحله مقدماتی و شهرستانی مسابقات قرآنی اوقاف تا پنجم خرداد ماه خبر داد و عنوان داشت: این دوره از مسابقات قرآنی ششم و هفتم خرداد ماه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عباس زاده با بیان این که مرحله مقدماتی و شهرستانی این دروه از مسابقات قرآنی اوقاف در لرستان تا ۱۳ خرداد ماه ادامه دارد، افزود: برگزیدگان به مرحله استانی راه می یابند.

 

وی یادآور شد: مسابقات قرآنی اوقاف در رشته های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، رشته قرائت و ترتیل، معارف قرآن، اذان، ابتهال و تواشیح برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه معارف قرآن با موضوع تفسیر سوره «یونس» خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات قرآنی هفتم خرداد ماه برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان تصریح کرد: این دوره از مسابقات قرآنی  براساس تفسیر نمونه آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار خواهد شد.

 

وی در پایان بیان داشت: علاقه مندان به شرکت در مسابقات شفاهی و کتبی مسابقات قرآنی اوقاف می‌توانند با مراجعه به ادارات اوقاف محل سکونت خود نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

 

حجت الاسلام عباس زاده برگزاری مسابقات قرآنی را فرصتی مناسب در جهت معرفی فعالیت های فرهنگی و قرآنی به دنیا دانست و گفت: برگزاری این مسابقات و انجام فعالیت های قرآنی نقش بسزایی برای مقابله با هجمه های فرهنگی و آسیب های اجتماعی دارد./9459/302/ب2

ارسال نظرات