۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۴۲۶۶۴۲
امام جمعه گرمسار:

تقویت توان داخلی راهکار تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است

مدیر حوزه های علمیه استان سمنان با تأکید بر توانمندی های داخلی بسیار ایران اسلامی در حوزه های مختلف، گفت: تقویت توان داخلی راهکار تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
مدیر حوزه های علمیه استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرمسار، حجت الاسلام سید علی مهدی‌نژاد امام جمعه شهرستان گرمسار امروز در جمع مردم این شهرستان با موضوع اقتصاد مقاومتی و مسائل منطقه ای اظهار داشت: امروز همه کشور به این نتیجه رسیده اند که باید سیاست های اقتصاد مقاومتی را دنبال کنند تا به تحقق آن دست یابند؛ دشمنان نقطه ضعف ما را پیدا کرده اند و قصد زمین زدن ایران را دارند، ما نیز نباید چینین اجازه ای را به آنها بدهیم.

 

وی با اشاره به موقعیت های مناسب سیاسی و جغرافیایی ایران در ادامه تصریح کرد: برخی موقعیت های مناسبی که ایران به واسطه قدرت خداوند دارد موجب شده است که حرف اول را در عرصه اقتصاد مقاومتی بزند.

 

مدیر حوزه های علمیه استان سمنان با بیان اینکه 400 میلیون انسان در همسایگی ایران زندگی می‌کنند که به تولید و نیروی فکری ایران نیاز دارند، خاطر نشان کرد: در دنیا 100 ملیارد دلار داروی گیاهی مبادله می‌شود که کشور ایران از این مقدار 90 میلیون دلار سهم دارد.

 

امام جمعه گرمسار با تأکید بر اهمیت ویژه صدور تولیدات داخلی به کشور های خارجی، تصریح کرد: زعفران به 45 کشور صادر می‌شود که برای مثال اسپانیا زعفران را ازایران می خرد و پس از فراوری به 140 کشور دیگر با نام اسپانیا صادر می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی کارشکنی و بد عهدی های عربستان سعودی، اضافه کرد: تفکر تکفیری،عدم وجود یک فرمانده واحد برای عربستان، اختلافات داخلی و شکست های عربستان در سوریه، عراق و لبنان که با حمایت ایران از جبهه مقاومت متحمل شد، سبب گردید تا امروز عربستان سعودی در فریضه حج با ایران همراهی نکند.

 

حجت الاسلام مهدی‌نژاد با تأکید بر اینکه عربستان سعودی می خواهد حج را آن طور که دوست دارد برگزار کند افزود: جمهوری اسلامی ایران در این جریان تلاش های بسیاری کرد تا این فریضه از مردم ما ساقط نشود اما با تمام این‌ها عربستان همراهی نکرد و مراجع تقلید با روشن شدن موضوع امسال حج را واجب شرعی اعلام نکردند.

 

وی در ادامه با اشاره به 17 نکته اساسی در ملاقاتی که نیروی انتظامی با مقام معظم رهبری داشتند یکی از مهم ترین نکات را امنیت ملی دانست و گفت: امروز در شرایطی که دنیا از نبود امنیت رنج می برد، امنیت در اولویت اول کشور قرار گرفته است و امروز دشمن برای شکستن امنیت در کشور ما تلاش می‌کند.

 

امام جمعه گرمسار خاطر نشان کرد: امنیت فقط از جنبه مالی و جانی نیست، ما نیاز به امنیت اخلاقی و اجتماعی نیاز داریم، بعضی مشکلات ریشه ای باید نابود شوند تا امنیت کامل اجتماعی در کشور حاصل شود.

 

مدیر حوزه های علمیه استان سمنان با تأکید بر لزوم ریشه کنی مشکلات اجتماعی و اخلاقی افزود: اعتیاد، مواد مخدر، رشوه خواری، بد حجابی ونظایر آن مهم ترین عوامل مخرب امنیت اجتماعی و اخلاقی هستند این ریشه ها باید به شکل اساسی نابود شوند.

 

حجت الاسلام مهدی نژاد بد حجابی را یکی از مهم ترین عوامل بسیاری از نا امنی ها در جوامع اسلامی دانست و اظهار داشت: بد حجابی موجب برهم زدن امنیت اخلاقی و اجتماعی است، که در پی آن آمار طلاق و تعرض به زنان، سست شدن بنیان های خانواده و در پی آن نیز هزاران عوامل مخرب دیگر که می‌تواند یک جامعه را تخریب کند./202/977/ب1

ارسال نظرات