۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۴۲۶۶۳۷

آزمون دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ۱۷ شهر کشور برگزار شد

آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 24 ارديبهشت، همزمان با مشهد در 16 شهر دیگر برگزار شد.
آزمون دانشگاه رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد،حجت الاسلام والمسلمين محمدباقر فرزانه، مدیر دانشگاه علوم اسلامی رضوی در جمع خبرنگاران گفت: این آزمون اختصاصی با مجوز وزارت علوم و نظارت سازمان سنجش برای داوطلبان مرد طلبه و دانش آموخته مراکز پیش دانشگاهی برگزار شد.


وي افزود: پنج هزار متقاضی در 20 حوزه امتحانی مشهد، اصفهان، بیرجند، تبریز، تهران، ساری، شیراز، قم، کرمان، همدان، یزد، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان، کاشمر، گناباد و نیشابور در این آزمون شرکت کردند.

 

مدیر دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: مقطع کارشناسی این دانشگاه شامل رشته‌های علوم قرآنی و حدیث، حقوق، فلسفه و کلام اسلامی، اقتصاد، زبان و ادبیات عربی و فقه و مبانی حقوق اسلامی است.

 

دبير شوراي عالي حوزه علميه خراسان تصریح کرد: در مقطع کارشناسی ارشد نیز این دانشگاه در رشته های علوم قرآنی و حدیث، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، حقوق بین ‌الملل، فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم حدیث، فلسفه و کلام اسلامی پذیرای داوطلبان خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمين فرزانه با اشاره به اينكه دوره دکترا نیز در شش رشته علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، حقوق جزا و جرم ‌شناسی، حقوق خصوصی، حقوق بین الملل و فقه جزائی برگزار می شود، ابراز داشت: آزمون دکترای این دانشگاه نیز 22 و 23 تیر ماه آتی برگزار و اسامی پذیرفته شدگان اين مقطع، مهرماه اعلام می شود؛ از این رو آغاز نیم سال تحصیلی، بهمن ماه آتی خواهد بود.

 

گفتني است، هزار و 100 دانشجوی مرد در 10 رشته مقطع کارشناسی، 10 رشته مقطع کارشناسی ارشد و شش رشته دکترای این دانشگاه در حال تحصيل هستند.

 

همچنين در چارچوب 26 رشته تحصیلی این دانشگاه، همزمان با دروس تخصصی هر رشته، دروس سطوح یک، دو، سه و چهار حوزه علمیه نیز ارائه می شود./102/859/ب1

ارسال نظرات