۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۴۲۶۶۳۶
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه:

گناه سبب عدم اجابت دعا و گرفته شدن نعمت از انسان می‌شود

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه گفت: امام زین‌العابدین(ع) گناهانی چون سوء نیت را سبب عدم اجابت دعاها و گرفته شدن نعمت از انسان می دانند.
ولادت امام سجاد ع

ربابه جنیدی جعفری، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد مبارک شعبانیه و میلاد مسعود حضرت زین‌العابدین امام سجاد(ع) گفت: ایشان یکی از ائمه ما بودند که بسیار اهل عبادت و راز و نیاز بودند از این رو دعاها، خطبه‌ها و زیارت‌نامه‌های متعددی دارند.

 

وی در ادامه افزود: یکی از سفارشات مقام معظم رهبری در باب آموزه‌های امام سجاد(ع) این است که می‌فرمایند، دعاهای صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد(ع) را بسیار مطالعه کنید.

 

جنیدی اظهار داشت: یکی از سفارشات موکد امام سجاد(ع) این است که گناه نکنیم و مناجات‌های زیادی در این باب، از جمله دعای مکارم‌الاخلاق را دارند.

 

وی تاکید کرد: امام زین‌العابدین(ع) گناهانی چون سوء نیت را سبب عدم اجابت دعاها و گرفته شدن نعمت از انسان می دانند.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه ابراز داشت: بزرگان دین به نیت داشتن حتی در کارهای روزمره و خواب و خوراک نیز سفارش کرده‌اند، چرا که این کارها را با نیت خیر، عبادت می‌دانستند.

 

وی بیان داشت: یکی از اصحاب نقل کرده‌اند که روزی در مسجد کوفه بودم، آقایی وارد شد و به نماز ایستاد؛ از شدت خشوع و خضوع ایشان در نماز، حال و هوای عجیبی در مسجد حاکم شد؛ وقتی نمازشان تمام شد رفتند و غلامی که در مسجد بود، گفت نشناختی ایشان را، جواب دادم نه؛ گفت ایشان زین‌العابدین امام سجاد(ع) است.

 

جنیدی تاکید کرد: در روایات داریم، امام را ذوالثفنات می‌گفتند زیرا ثفنه به معنی پینه زانو و سینه شتر است؛ آن حضرت از بس سجده می‌کرد، روی زانوها و سایر سجده‌گاه‌های او پینه می‌بست به طوری‌که سالی دوبار آن‌ها را می‌تراشید.

 

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه ابراز داشت: ما اگر واقعاً پیرو ائمه اطهار باشیم، می‌توانیم با اعمال و رفتار و عبادات فردی، خانوادگی و اجتماعی‌مان در راه هدایت خانواده و جامعه قدم برداریم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله این سعادت شامل حال ما هم بشود تا بتوانیم مانند این بزرگواران عبادت کنیم؛ همچنین از فیوضات ماه مبارک شعبان که پیامبر اکرم(ص) از آن به عنوان شهرالشفاعة یاد کرده‌اند و شفاعت امت‌شان را در این ماه به واسطه صلوات، استغفار و اعمال خاص این ماه مبارک قرار داده‌اند، بهره کافی و وافی برده و ادامه دهنده راه ائمه اطهار(ع) در تمامی زمینه‌ها باشیم./302/966/ب1

ارسال نظرات