۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۴۲۶۶۲۴

رقابت ۱۰ حافظ و ۶ قاری در دومین روز مسابقات بین المللی قرآن کریم

دومین روز مسابقات بین المللی قرآن کریم با رقابت 10 حافظ و 6 قاری در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.
سي‌وسومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین روز مسابقات بین المللی قرآن کریم از ساعت 16 آغاز و تا ساعت 22 شامگاه جمعه ادامه پیدا کرد با رقابت 10 حافظ و 6 قاری در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

 

شرکت کنندکان در مرحله نیمه نهایی رشته حفظ؛ محمد ناصر امیری از کشور افغانستان، ابوبکر محمد عمر از تانزانیا، عبدالوهاب عبدالقادر از اتیوپی، حسن محمد از نیجر، حاج عمر سید احمد از موریتانی، علی رضا حسن از عراق، خالد سنگری از ساحل عاجر، صابر بن محمد رعیبی از تونس، محمد عمران از مالزی و محمد یوسف از سریلانکا  به رقابت پرداختند.

 

همچنین شرکت کنندگان در مرحله نیمه نهایی قرائت، عبدالقادر قوت اف از کشور تاجیکستان، محمد الخوجه از سوریه، وحید حیدری از سوئد، برایست یامن از تایلند، وان فخرالرازی وان محمد از مالزی و محمد منصور از بحرین به رقابت پرداختند.

 

 دومین روز مسابقات با تلاوت آیاتی از قرآن مجید از سوی قاری جوان و بین‌المللی کشورمان هادی موحد امین آغاز به کار کرد.

 

براساس این گزارش از دیگر برنامه‌ها در حاشیه این مسابقات اجرای گروه مدیجه سرایی و جمع‌خوانی منتخب استان مازندران، رونمایی از فراخوان دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی، رونمایی از اثر حافظ نوجوان کشورمان حنانه خلفی بود.

 

همچنین از در ادامه مراسم از خانواده شهدای قرآنی برادران شهید حمیدرضا، عباس و جواد واضحی فرد، برادران شهید مرتضی و مصطفی نعمتی‌جم، مجید و داوود کشتکار، حسین و محمد سمیاری تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

گفتنی است که در دومین شب مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از شخصیت استاد شهریار پرهیزکار برای چهار دهه تلاش قرآنی قدردانی شد.

 

این استاد قرآنی طی سخنانی گفت: متاسقانه مسؤولان فرهنگی کشورمان در مقابل فعالیت‌های قرآنی عملکرد و کارنامه خوبی ندارند که در این باره اینجانب حاضر به مناظره با آنها هستم.

 

وی افزود: رشد کنونی فعالیت‌های قرآنی کشور مرهون توجهات و توصیه‌های عالمانه رهبر معظم انقلاب است.

 

شایان ذکر است که در ادامه از لوح فشرده اثر فاخر استاد کریم منصوری که شامل کل آیات و سوره های قرآن کریم به صورت تلاوت مجلسی بوده با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از استادان قرآنی رونمایی شد.

 

بنابراین گزارش تلاوت آیاتی از قرآن کریم از سوی قاری مهمان، استاد حمید شاکرنژاد پایان بخش برنامه های شامگاهی این مسابقات بود./202/807/ب1

ارسال نظرات