۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۴۲۶۶۱۴
امام‌ جمعه کازرون:

بانک ها نه حاتم بخشی کنند و نه مته روی خشخاش بگذارند

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: بانک‌ها در بعضی جاها حاتم‌ بخشی می‌کنند و در جاهایی نیز که باید فرصت بدهند مته روی خشخاش می‌گذارند که صحیح نیست.
حجت الاسلام محمد خرسند حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون

به گزارش خبرگزاری رسا از فارس، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با گرامیداشت سالروز ولادت باسعادت حضرت علی‌اکبر و روز جوان و در سخنانی با اشاره به سالروز موجودیت رژیم پلید صهیونیستی در سال 1327 اظهار داشت: این روز در میان مسلمانان به یوم‌النکبت نام‌گذاری شده است.

 

وی بابیان اینکه راه‌حل اساسی برخی مشکلات خاورمیانه و بسیاری از معضلات جهانی و بین‌المللی در گرو نابودی رژیم پلید صهیونیستی است گفت: این رژیم پلید فقط مشکل یک ملت نیست بلکه مشکل جامعه بشریت و نیز سرمنشأ تمام فتنه‌ها و جنگ و خونریزی‌های سراسر دنیا به‌ویژه کشورهای اسلامی بوده است.

 

امام‌ جمعه کازرون با اشاره به جنگ و خونریزی‌های کشورهای مسلمان ازجمله سوریه، لبنان، یمن، بحرین، لیبی، عراق، افغانستان و پاکستان و... تصریح کرد: سرمنشأ اصلی تمام آشوب‌های این مناطق رژیم پست و نامشروع صهیونیستی بوده که در این راستا بارها به‌صراحت این فتنه‌گری‌ها را اعلام کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام خرسند به نقش برخی رژیم‌های مرتجع عرب به‌ویژه رژیم آل سعود که به نیابت از اسرائیل در منطقه دست به فتنه‌گری و آشوب و جنگ می‌‌زند اشاره کرد و متذکر شد: این فتنه‌انگیزی گرچه به خاطر تأمین امنیت رژیم پلید صهیونیستی صورت می‌گیرد اما به خواست و وعده الهی این رژیم نامشروع عمر چندانی نخواهد داشت و به زمان زوال و نابودی خود نزدیک می‌شود.

 

امام‌ جمعه کازرون به کارشکنی رژیم آل سعود در انجام فریضه الهی (حج) اشاره و خاطرنشان کرد: حج زمانی واجب است که امنیت در آن باشد و مسلمانی که حج به‌جای می‌آورد باید عزت آن حفظ شود به‌طوری‌که امروزه در حج نه امنیت و نه عزت وجود دارد که در این صورت استطاعت نیز وجود ندارد.

 

حجت‌الاسلام خرسند بیان داشت: شرط استطاعت اعمال حج در گرو امنیت و حفظ عزت مسلمان است به‌طوری‌که در حج سال گذشته دیدیم بیش از 7 هزار حاجی مظلومانه به شهادت رسیدند و رژیم آل سعود حتی حاضر نشد مسئولیت آن را بپذیرد و آمار دقیقی ارائه دهد.

 

وی گفت: حج امروزه استطاعت به‌شرط وجوب امنیت است که این امر مهیا نیست و امیدواریم با نابودی رژیم آل سعود حرمین شریفین از دست این خاندان نجات پیدا کند.

 

امام‌ جمعه کازرون در بخش دیگر سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان در هفته پیش اشاره و تصریح کرد: معظم‌له در این دیدار ضمن تقدیر از زحمات معلمان عزیز فرمودند معلمان یک کار دشوار با بازده مادی اندک به عهده گرفته‌اند که این کار با این خصوصیات دارای ارزش اخلاص است.

 

حجت‌الاسلام خرسند به تأکید مقام معظم رهبری به مسئولان در رسیدگی به وضعیت معیشتی معلمان اشاره کرد و افزود: معظم‌له تأکید داشتند اخلاص کار معلمی به معنای آن نیست که مسئولان کشور از مسائل مادی معلمان غافل بمانند و باید بدانند که هر هزینه‌ای در آموزش‌وپرورش می‌کنند سرمایه‌‌گذاری است و باید با این چشم به آموزش‌وپرورش نگاه کنند.

 

وی اظهار امیدواری کرد مسئولان و دولتمردان به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه کنند و در حل مشکلات معیشتی معلمان بشتابند و آن را در اولویت شعاری خود قرار ندهند که در هفته معلم در اردیبهشت حرف‌های خوب در مورد معلم گفته شود و عمل در آن نباشد و همچنان این مشکلات برای اردیبهشت سال آینده باقی بماند.

 

امام‌ جمعه کازرون به بازدید خود به همراه فرماندار شهرستان کازرون، از سرگیری مجدد عملیات اجرایی دو پروژه تونل محرم و سد نرگسی در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: شرکتی عملیات اجرایی تونل محرم را به عهده گرفته و کارگاه را تجهیز کرده و کار اجرایی پس از مدتی وقفه به‌طور مجدد شروع‌ شده که ادامه این کار منوط به تزریق اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی است و امیدواریم این وزارتخانه مساعدت لازم را داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام خرسند به پروژه سد نرگسی اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه سد نرگسی در جره و بالاده تنها پروژه‌ای است که با وجود محدودیت مالی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا با جدیت کار خود را ادامه می‌دهد.

 

وی به گلایه کشاورزان منطقه جره و بالاده از بانک کشاورزی که آنان را در بازپس‌گیری وام با جریمه‌های دیرکرد در تنگنا قرار داده اشاره کرد و متذکر شد: بر اساس فتوای مراجع عظام تقلید گرفتن مبلغ دیرکرد حرام است که برخی بانک‌ها توجهی نمی‌کنند بنابراین از بانک کشاورزی این شهرستان درخواست می‌شود به کشاورزان فرصت بدهد و به آنان فشار نیاورد.

 

امام‌ جمعه کازرون گفت: بانک‌ها در بعضی جاها حاتم‌بخشی می‌کنند و در جاهایی نیز که باید فرصت بدهند مته روی خشخاش می‌گذارند که صحیح نیست.

 

حجت‌الاسلام خرسند در پایان از نگهداری گندم در فضای باز که امکان آلودگی و خسارت با بارش باران دارد انتقاد کرد و از مسئولان مربوطه خواست هرچه سریع‌تر فکری به حال دسترنج کشاورزان داشته باشند تا به گندم که محصولی استراتژیک محسوب می‌شود خسارتی وارد نشود./919/102/ب2

ارسال نظرات