۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۴۲۶۶۰۷

انتقاد فضل الله از داخلی جلوه دادن مساله فلسطین

امام جمعه بیروت از ادعای برخی افراد و جریان ها مبنی بر اینکه مشکل فلسطین کاملا داخلی است و ارتباطی به جهان اسلام ندارد، به شدت انتقاد کرد.
سيد علي فضل الله سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه امروز که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به فراسیدن شصت و هشتمین سالروز اشغال فلسطین موسوم به روز نکبت گفت: این روز یادآور فاجعه و جنایت هایی است که دشمن در سال 1948 میلادی در شهرها و روستاهای فلسطین انجام داد که تاکنون نیز ادامه یافته است. دشمن همچنان به ساخت شهرک های صهیونیستی پرداخته و می خواهد فلسطین را کاملا یهودی سازد.

 

وی افزود: این جنایت ها در برابر چشم و گوش جهانیان رخ می دهد و هیچ عکس العملی از سوی آنان مشاهده نمی کنیم. متأسفانه برخی بر فلسطینی بودن این مساله تأکید داشته و می گویند که ملت فلسطین باید این مشکل را حل کنند.

 

حجت الاسلام فضل الله بر لزوم فعالیت گسترده ملت های عربی و اسلامی برای آزادی فلسطین تأکید کرد و اظهار داشت: هر چه بر مسلمانان می گذرد نتیجه وجود رژیم صهیونیستی است که تلاش ها در راستای تجزیه و تضعیف جهان اسلام صورت می گیرد. ایستادگی در برابر دشمن صهیونیستی تنها به ملت فلسطین تعلق ندارد بلکه وظیفه همه مسلمانان و اعراب است.

 

امام جمعه بیروت ادامه داد: در سالروز نکبت فریاد می زنیم که فلسطین نیل تا فرات از آن این ملت است و تاریخ نشان داده که اشغالگران باقی نخواهند ماند.

 

وی به برگزاری موفقیت آمیز انتخابات شوراها در لبنان اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: گرچه نتایج انتخابات کاملا مشخص نشده است اما تغییر دیدگاه لبنانی ها کاملا مشخص است و آنان نظر خود را بدون توجه به تهدید و تطمیع اعلام می کنند.

 

فضل الله شهادت یکی از فرماندهان حزب الله را تسلیت گفت و تأکید کرد: حاج مصطفی بدرالدین از بازوان مهم مقاومت اسلامی به شمار می آمد که اثر وی در آزادی لبنان نمایان است. این جنایت را در چارچوب هدف قرار دادن لبنان و تضعیف یکی از عناصر قدرت آن می دانیم./980/ب902/د

ارسال نظرات